[ad_1]
TikTok har nyligen introducerat en ny LIVE-prenumerationsfunktion som låter användare visa sin uppskattning för sina favorit LIVE-skapare.
TikTok debuterar Live-prenumerationsfunktion för vissa kreatörer
Månadsprenumerationen lanserades ursprungligen i maj och är tillgänglig för kreatörer som endast är inbjudna, men den kommer att bli tillgänglig globalt under de närmaste månaderna. Den senaste lanseringen är en del av TikToks ansträngningar att erbjuda ett bredare utbud av möjligheter till intäktsgenerering för plattformens skapare, vilket hjälper dem att öka sina intäkter samtidigt som de fortsätter att växa sin community.
TikTok LIVE-prenumerantförmåner
Det finns för närvarande tre huvudsakliga prenumerationsförmåner tillgängliga vid lanseringen av LIVE-prenumeration, inklusive prenumerantmärken som visas bredvid användarens namn på deras profil och kan uppgraderas över tid. Det finns också Custom Emotes som är exklusiva emotes designade av skaparna som kan användas under deras LIVE-sessioner för att främja en känsla av gemenskap och göra sessionerna mer livliga.
Det finns också en chatt för endast prenumeranter som, när den är aktiverad, tillåter kreatörer och deras prenumeranter att ha exklusiv tillgång till varandra för att ytterligare förbättra den personliga kopplingen mellan skaparen och tittaren.
Kvalificering för TikTok LIVE-prenumeration
Ett uttalande som publicerats på TikTok Newsroom beskrev några av kraven för berättigande till LIVE-prenumeration och sa: ”Säkerheten för vår gemenskap är vår prioritet, och som med allt innehåll på TikTok måste innehåll på LIVE följa våra riktlinjer för communityn. För att få tillgång till LIVE-prenumerationsfunktionen måste kreatörer vara 18 år gamla och ha minst 1 000 följare. Användare måste vara över 18 för att köpa en prenumeration och skicka eller ta emot mynt och gåvor. Alla användare måste följa våra riktlinjer för communityn och inte be om gåvor eller erbjuda incitament för gåvor. För ytterligare information och vår lista med LIVE-säkerhetsverktyg, besök vår webbplats.
”Medan vi för närvarande utforskar LIVE-prenumeration med kreatörer som endast är inbjudna, kan du ta reda på mer om vår uppsättning av erkännandeverktyg för att bli belönad för din kreativitet, inklusive Creator Next, Branded Content och Creator Marketplace.”
TikTok introducerade den nya funktionen och lade till: ”Från skönhetsinstruktioner till att se dina favoritrecept förberedas, lära dig nya speltips och allt däremellan, TikTok LIVE tillåter kreatörer att inspirera, underhålla och få kontakt med engagerade samhällen i realtid. Och när vi fortsätter att koppla samman kreatörer med en global gemenskap, utforskar vi alltid nya sätt att belöna kreatörer för deras kreativitet.”
TikTok Creativity Rewards
Även om många TikTok-skapare måste vänta ett tag på att LIVE-prenumerationsfunktionen ska vara tillgänglig för dem, finns det några sätt de kan bli belönade för sin kreativitet just nu. TikTok Creator Next-funktionen ger kreatörer många sätt att maximera möjligheter till intäktsgenerering, inklusive att samarbeta med varumärken.
Det finns också flera alternativ för att skapa varumärkesinnehåll som videor som marknadsför varumärken, varor eller tjänster i utbyte mot något av värde från en tredje part. Den officiella TikTok-samarbetsplattformen, Creator Marketplace, är också där för att koppla ihop varumärken och kreatörer på TikTok. Det gör det möjligt för kreatörer att samarbeta med varumärken i både betalda och belöningsbaserade kampanjer.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link