[ad_1]
Manifestation avfärdas ofta som ett ”woo-woo”-koncept. Men det finns många framgångsrika entreprenörer och proffs som svär vid denna praxis. Om du inte är säker på var du ska börja kan The Manifestation Journal hjälpa dig. Lär dig mer om duon bakom den här produkten och hur den fungerar i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Erbjuder en guidad dagbok.
Journalen vägleds av Unconscious Mind Therapist Robert Hisee.
Medgrundaren Ted Lawlor sa till Small Business Trends, ”[It] lär användaren hur man manifesterar sina önskningar och förbättrar sin mentala hälsa.”
Affärsnisch
Efter en vetenskaplig process.
Lawlor förklarar, ”Vår tidskrifts huvudsakliga fokus är att använda vetenskapliga bevis för att förklara manifestation och visa dig hur du implementerar specifika processer i ditt dagliga liv.”
Hur verksamheten startade
På grund av personlig erfarenhet av manifestation.
Medan han hanterade depression arbetade Lawlor med Hisee och finslipade sin manifestationspraxis. Tillsammans skapade de tidskriften.
Största vinsten
Delar sitt budskap.
Lawlor säger, ”Vår största vinst som företag var att framträda på TV för att dela vår historia och förklara vårt uppdrag att hjälpa människor över hela landet att förstå och implementera manifestation.”
Största risken
Beställer sin produkt i bulk.
Som många produktbaserade företag kan intyga kan det vara stressigt att beställa din första produkt. Du är förmodligen osäker på hur många som kommer att sälja. Och att köpa i bulk är vanligtvis nödvändigt.
Lawlor tillägger, ”Men de sålde slut i förbeställningsstadiet bara under de första veckorna av att starta verksamheten.”
Lärdom
Använd influencer marketing.
Lawlor förklarar, ”Om jag började om igen skulle jag börja med att skicka ut fler tidskrifter till kändisar och influencers för att marknadsföra produkten och skapa en stor våg på marknaden.
”Jag vet det här eftersom vi såg stora framgångar med våra små influencer-kampanjer. Men det hade varit bra att göra det här i större skala i ett tidigare skede.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Utvidgar sin räckvidd över hela världen.
Lawlor säger: ”Jag skulle skapa försörjningskedjor internationellt (med tillhörande marknadsföring) för att tillåta tidningen att nå människor mer effektivt och effektivt. Jag skulle också skapa en app för att distribuera positivt innehåll i större skala.”
Företagsfilosofi
Går med strömmen.
Lawlor tillägger, ”Jag själv och min affärspartner driver verksamheten på en riktigt spontan basis, utan någon riktig plan. Vi gör bara vad vi känner för just nu. Och än så länge fungerar det.”
favorit citat
”Framgång lämnar ledtrådar.” – Tony Robbins.
* * * * *
Bild: The Manifestation Journal, Ted Lawlor och Robert Hisee
[ad_2]
Source link