[ad_1]
Varumärket bakom fenomenet naturliga deodorantbalsam låter dig nu vara en del av AKT-jonen.
Redan 2015 när AKT Londons historia började träffades medgrundarna Andy Coxon och Ed Currie medan de repeterade för Vackert: The Carole King Musical i Londons West End. Både med hektiska scheman, uppträdande åtta föreställningar i veckan och under heta flammande teaterljus, kämpade Andy och Ed båda för att hitta en tillräcklig deodorant, särskilt en som skulle vara effektiv för att maskera lukten av hårt arbete och aktiv livsstil.
Andy och Ed ägnade tre år åt forskning, utveckling och formulering och fördjupade sig i deodorantens värld. Lanserades officiellt i maj 2020 i början av pandemin och när teaterbranschen nyligen hade lagts ner, var Deodorant Balm född att presterasom är den mest effektiva lösningen på de kontinuerliga sviktande antiperspiranterna.
Hittills har varumärket uppnått £1,25 miljoner i bruttointäkter, genererad 55 000 beställningar och såldes 85 000 enheter – med en 4,3 % konverteringsfrekvens och en imponerande 60 % återvändande kundpris (MOM).
Nu halvvägs in i 2022 har AKT lanserat sin alldeles egna Seedrs-kampanj måndagen den 13th June – en plattform där konsumenter kan investera online i nystartade företag via equity crowdfunding. Varumärket har redan uppnått 130 % av dess initiala £600 002 mål, med £782 754 uppnått från 431 investerare (med 29 dagar kvar).
Medgrundare Andy Coxon kommenterar:
”Resonemangen bakom den här kampanjen var att samla in pengar och kunna växa och skala som ett varumärke för personlig vård, med doftfokus – samtidigt som vi bibehåller vår etos. Utnyttja vår otroligt engagerade publik och kundbas som redan består av en e-postdatabas med över 31 000 såväl som över 21 000 Instagram-följare. Vi valde den här metoden på grund av hur stödjande och engagerande vår publik är. Efter att ha skickat ut ett e-postmeddelande till vår databas för att ta reda på vem som skulle vara intresserad, blev vi överväldigade, och det verkade som en no-brainer. Vi har träffat några drakar på vägen men är alltid öppna för det alternativ som är bäst för verksamheten. Det finns aldrig ett ”rätt sätt” att göra det på, men det här är en möjlighet som vi inte kunde gå förbi.”
Varumärket kan för närvarande köpas från: AKT:s officiella hemsida, Soho Farmhouse, John Bell & Croyden och Earl of East. Upptäck mer idag på www.aktlondon.com.
– SLUTAR –
[ad_2]
Source link