[ad_1]
Små företag som börjar från början har en lång väg framför sig när det gäller att bygga ett varumärke. Att definiera ett uppdrag, hitta din röst och bygga förtroende tar allt tid att utveckla, men som tur är finns det några viktiga steg som nya entreprenörer kan ta för att nå dit lite snabbare.
För att hjälpa dig komma igång svarade en panel av Young Entrepreneur Council (YEC) medlemmar på följande fråga:
”För små företag som börjar från början, vad skulle du säga är nyckeln till framgångsrikt varumärkesbyggande, och varför?”
Här är deras bästa tips.
1. Skapa en stark, unik identitet
”Många faktorer bidrar till framgångsrikt varumärkesbyggande för småföretag, men en av de viktigaste är att skapa en stark och unik identitet. Ha en tydlig vision för ditt varumärke och se till att all din marknadsföring och kommunikation speglar detta. Skapa en stark känslomässig kontakt med dina kunder och skapa en berättelse som resonerar med dem och förmedlar viktiga värderingar för ditt företag.” ~ Vikas Agrawal, Infobrandz
2. Tänk utanför boxen
”Som en småföretagare själv vet jag att det tar tid och energi att bygga ett framgångsrikt varumärke. När du har klarhet i vem du vill tjäna, skapa ett varumärke som är revolutionerande, ett varumärke som tänker utanför ramarna, ett varumärke som skapar ”ett bättre sätt” och löser ”klyftan” i branschen du är i. Skapar något nytt som småföretagare kommer att skilja dig från andra ”jag också”-företag.” ~ Dr. Christine Manukyan, STORRIE Institute™
3. Fokusera på konsekvens i allt
”Detta gäller konsistens i din varumärkesidentitet (logotyp, namn, etc.) och för att bygga ett rykte för ditt varumärke som konsekvent håller vad de lovar. Konsumenter investeras inte i ett varumärke för småföretag till en början. Det tar tid, upprepningar och positiva upplevelser för ett litet företag att bygga ett varumärke framgångsrikt, så var konsekvent och ge inte upp.” ~ Jonathan Prichard, MattressInsider.com
4. Skapa en dialog med din publik
”Ta dig tid och spendera pengar på marknadsundersökningar för att definiera din publik och tala sedan till din publik. Skapa en dialog med din publik och visa att du förstår deras samhörighet. Kommunicera med hjälp av kanaler de använder, antingen genom traditionell reklam eller marknadsföring på sociala medier, så att du blir mer än ett varumärke – du blir en pålitlig auktoritet.” ~ Matthew Capala, alfabetisk
5. Fokusera på kvalitetsprodukter och tjänster
”Fokusera på kvalitet och kunderna kommer att vara dina varumärkesambassadörer. Om du kan producera högkvalitativa produkter eller erbjuda överlägsna tjänster kommer dina kunder att bli dina bästa varumärkesambassadörer. Mun-till-mun är fortfarande ett av de mest kraftfulla marknadsföringsverktygen som finns och det är något du inte kan köpa. Erbjud de bästa möjliga upplevelserna till kunderna och de kommer att göra resten.” ~ Tonika Bruce, Lead Nicely, Inc.
6. Hitta sätt att hjälpa gemenskapen
”Om du vill bygga ditt varumärke från grunden, hitta sätt att visa att du är intresserad av att hjälpa samhället. Jag föreslår att du spenderar tid på sociala medier som Facebook och LinkedIn och håller kontakten med influencers, potentiella kunder och branschexperter. Leta efter möjligheter att dela råd, få kontakt med potentiella kunder och förbättra ditt varumärkes rykte.” ~ John Turner, SeedProd LLC
7. Utnyttja innehållsmarknadsföring
”Ett nyckeltips är att fokusera på innehållsmarknadsföring. Det innebär att skapa högkvalitativt innehåll som är relevant för din målgrupp och dela det över olika kanaler. Att göra detta kan öka varumärkesmedvetenheten och bygga förtroende hos din publik. Det är en långsiktig strategi, men det är en som kan löna sig mycket.” ~ Blair Williams, MemberPress
8. Hitta syftet bakom varumärket
”Att hitta syftet bakom ditt varumärke är nyckeln till dess framgång. Innan du startar ett varumärke eller lanserar en produkt måste du fråga dig själv ”varför?” Varför finns det? Vad skiljer din verksamhet åt? Vilket problem löser du? Varför ska folk bry sig om det? Folk köper inte det du gör; de köper varför du gör det. Hitta ditt varumärkes ”varför” tidigt så att du kan marknadsföra det bättre till rätt personer.” ~ Stephanie Wells, formidabla former
9. Utnyttja positiva kundrecensioner
”Att få positiva recensioner är nyckeln till att skapa ett framgångsrikt varumärke. Du behöver inte ens vara ett välkänt varumärke eller ha dyr reklam om du har bra recensioner. De stärker inte bara ditt företags etos, utan de gör också ditt företag lättare att hitta online genom att hjälpa till med SEO. Jag försöker göra det enkelt för mina kunder att lämna recensioner och svara på var och en.” ~ Shu Saito, alla filter
10. Betona din USP och UVP
”Jag tror att den viktigaste faktorn är en som fanns långt före internet: din USP (unique selling proposition) eller UVP (unique value proposition). Du måste betona vad som gör dig annorlunda eller den huvudsakliga fördelen du erbjuder, såsom lägsta pris, bästa kvalitet, snabbaste service eller förmågan att lösa ett problem som dina konkurrenter inte kan. Alla dina varumärkesåtgärder följer av denna primära fördel.” ~ Kalin Kassabov, ProTexting
11. Erbjud utmärkt kundservice
”Förtroende är den viktigaste faktorn som hjälper dig att bygga ett starkt varumärke. Små företag bör alltid fokusera på att öka förtroendet och tillförlitligheten för sina användare. Ett sätt att göra det är att erbjuda utmärkt kundservice. Dina kunder ska kunna nå ut till dig enkelt och sömlöst och lösa alla problem med dina produkter eller tjänster efter att ha köpt från dig.” ~ Thomas Griffin, OptinMonster
12. Förstå kundernas smärtpunkter
”Ha en djup förståelse för smärtpunkten du löser. Smärtpunkten fungerar i slutändan som den perfekta guiden för att bygga sitt varumärke och större verksamhet. När meddelandena, produkterna och erbjudandena är anpassade till den smärtpunkt man löser, och finesserna och nyanserna däri, kan man bygga ett varumärke som verkligen känns som lösningen för dem som lider av smärtpunkten.” ~ Akshar Bonu, Custom Movement
[ad_2]
Source link