
[ad_1]
För att din restaurangstrategi för sociala medier ska vara effektiv måste du komma igång med de senaste designtrenderna inom sociala medier för restaurangägare. Nedan finns några bra regler som vi skapade med hjälp av våra vänner från VistaCreate.
Restaurang sociala medier idéer
Var informativ och ge värde
Detta säger sig självt, men du måste meddela kunderna vilka plattformar du för närvarande finns på. Din restaurang på sociala medier ska vara lätt att hitta online, representera ditt varumärke och få resonans hos din målgrupp.
Se till att du införlivar dessa föremål i din restaurangs sociala medier:
- Företagslogotypen
- Typen av verksamhet
- Öppettiderna
- Rätterna ditt företag är specialiserat på
- Om matleverans är tillgänglig eller inte
- Företagens läge
- Företagens kontaktuppgifter
- En länk till din webbplats
Du behöver också:
- Välj ett handtag för sociala medier som är lätt att komma ihåg
- Inkludera ditt unika försäljningsargument i beskrivningen
För ytterligare effekt, försök att lägga till hashtags i din bio för att beskriva din restaurangs atmosfär och göra det lättare för människor att göra en snabb bedömning om du är deras bästa val eller inte.
Förbli relevant och trendig
Dina meddelanden bör vara i lås med de nuvarande trenderna. Se till att du håller koll på trendiga ämnen, hashtags och memes för att fortsätta dina konversationer med kunder.
Du kan också ta med säsongsbetonade rätter eller dagens rätter för att locka dit bilder kan räcka långt. Du kan också annonsera semestererbjudanden i förväg så att folk kan boka för semestern.
Att ta till sig aktuella trender kan hjälpa dig att skapa det innehåll som användarna vill ha från din restaurang och engagera sig med dem på det sätt de förväntar sig. Detta ger dig höga nivåer av synlighet, när ditt inlägg dyker upp, även för icke-följare.
På utforskarsidorna ser folk trendiga inlägg och berättelser som stämmer överens med deras intressen baserat på de inlägg de normalt engagerar sig med. När trendinlägg och berättelser dyker upp för en specifik hashtag, betyder det att användaren sökte efter den hashtaggen och är intresserad av det ämnet.
Detta ger dig en möjlighet att få kontakt med människor som är intresserade av populära ämnen. Det kan till och med hjälpa dig att locka nya följare till din restaurang.
Interagera och engagera din publik
Engagera kunderna och se till att ha täta uppdateringar för dem om specialerbjudanden, dagens rätt, freebees, frågesporter eller svara på kommentarer eller frågor.
Kör tävlingar, frågesporter och be kunder att lägga upp sina favoritbilder på din anläggning. Du kan också göra omröstningar bland din publik och fråga dem om de gillar rött eller vitt vin eller vad deras favoritpizza är. Se också till att du svarar snabbt på kommentarer även när de kan vara negativa.
Enkelt uttryckt är engagemang i sociala medier mätningen av kommentarer, gilla-markeringar och delningar. Det är som en middagsbjudning där man behöver välkomna gäster och se till att samtalet flyter på. Starka engagemang i sociala medier genom omröstningar, undersökningar, gilla-markeringar och kommentarer säkerställer att du får starka kontakter med nuvarande och potentiella kunder på din restaurang.
Engagemang är mycket bättre än att bara samla på sig följare.
Visa din mänskliga sida
Interagera som en människa. Det är viktigt att humanisera din etablering. Sätt ett ansikte åt namnet och upprätthåll relationer med din målgrupp online. Visa din givande sida genom att stödja välgörenhetsorganisationer eller stödja lokala evenemang. Om du och din personal driver välgörenhetsinsamlingar, eller har en fängslande historia om din personal dela den med din publik.
Tillägna inlägg på restaurang sociala medier till teammedlemmar och lägg upp en bild på dem som arbetar i restaurangen och inkludera deras favoritgästupplevelse eller deras favoriträtt. När du får kommentarer på ditt innehåll, svara alltid på dem för att skapa en riktig konversation.
Ta itu med klagomål eller problem och tack alltid kunder för positiva kommentarer. Att engagera sig med dina kunder på detta sätt kommer att visa att det finns en verklig person bakom ditt varumärke som bryr sig om kunderna, snarare än en robot som hanterar interaktionerna.
Att humanisera ditt varumärke hjälper inte bara att växa din restaurangverksamhet utan kommer också att uppmuntra till mer interaktion med ditt innehåll. Några bra sätt att humanisera ditt företag kan vara att använda videor, sätta ett ansikte åt ett namn, använda känslor, dela personliga berättelser om din personal och mer.
Samarbeta med lokala sociala medier-influencers
Idag har influencers bemästrat konsten att sälja. De kommer hela tiden med övertygande innehåll som uppmuntrar människor att gilla, dela och kommentera. De kan hjälpa dig att skapa innehåll och produktioner som kan tilltala din målgrupp och göra dina budskap mer organiska från riktiga människor som publiken relaterar till.
Influencers dragningskraft kommer från det faktum att de ofta inspirerar, uppmuntrar och motiverar sin publik. Att använda påverkan på sociala medier erbjuder ett relativt snabbt och effektivt alternativ för att marknadsföra ditt företag, stärka din image och stärka kontakterna med dina mest passionerade kunder.
Med stöd av influencers kan du marknadsföra din restaurang samt skapa nytt innehåll i din sociala media-uppsökande. Du kan till och med göra influencers till dina varumärkesambassadörer så att varje gång folk ser din influencer på ett event, litar de mer på varumärket.
Förutom att generera buzz och följare för din restaurang, kan påverkare på sociala medier också erbjuda värdefulla insikter om din målgrupp, erbjuda redaktionellt och produktionsstöd och hjälpa till att skapa bra innehåll.
Planera, planera och planera lite till
Din sociala media-uppsökande restaurang kan bara lyckas om du ser till att du har en handlingsbar plan. Att planera din restaurangstrategi för sociala medier hjälper dig att ta dig igenom de krångligheter som krävs för din framgång.
Se till att din plan tydligt definierar vilka nyckelmilstolpar du vill nå och hur du kan mäta din framgång. Vart och ett av dina strategiska mål bör vara specifika, mätbara, uppnåbara, relevanta och tidsbundna (SMART). Du måste skapa en engagemangsplan och se till att innehållet du skapar överensstämmer med ditt varumärkes röst, värde och personlighet.
Restaurang sociala medier uppsökande verksamhet handlar inte bara om att skapa de bästa möjliga inläggen utan också om att veta när det är bäst att göra inlägg och hur du kan nå din målgrupp. Genom att ha en genomtänkt innehållskalender kommer du att kunna veta vad du ska lägga ut och när du ska lägga upp och ha konversationen flytande under hela året, helgdagar och speciella tillfällen för din restaurang. När du väl har fått kläm på att ta fram vanligt innehåll kan du använda feedback för att justera innehåll baserat på engagemang från din publik.
Skapa marknadsföringsmaterial
Att skapa din restaurangmarknadsföring behöver inte vara svårt. Plattformar som VistaCreate erbjuder grafiska designlösningar som möter behoven hos både proffs och nybörjare. VistaCreate är ett grafiskt designverktyg online som hjälper användare att skapa design från tusentals designmallar med olika format för sociala medier, trycksaker och webbprojekt.
Denna grafiska designplattform kommer med över 50 miljoner kreativa tillgångar inklusive bilder, videor och vektorer för alla print-on-demand designprojekt. VistaCreate erbjuder ett stort urval av färdiga designlösningar för restauranger, kaféer eller barer som får din marknadsföring på sociala medier att sticka ut.
VistaCreate kan vara rätt passform för dig
Mat och tjänster av god kvalitet räcker inte längre för att driva ett blomstrande företag. Det innebär att hitta innovativa sätt att förbättra upplevelserna på och utanför platsen för gästerna. Förutom kvalitetserbjudandena måste du förvandla din restaurangverksamhet till ett varumärke som folk kan lita på.
Det som är bra med VistaCreate är att det är lätt att installera och använda för nybörjare. Det betyder att du kan skapa videor, animationer, grafik, annonser eller till och med ditt varumärkesmaterial. Du kommer inte att få slut på valmöjligheter för din sociala mediekampanj eftersom den erbjuder över 50 000 mallar utan nedladdningsgränser som du kan använda direkt eller anpassa.
Du kommer att ha tillgång till över 50 miljoner royaltyfria foton, videor, vektorer och mer. Om du fortfarande inte vet var du ska börja kan du bli inspirerad genom att bläddra igenom mallar baserade på branschspecifik design för din restaurangverksamhet.
Med dess mediakitfunktionalitet behöver du inte oroa dig för din bristande kunskap om grafisk design. Att designa ditt restaurangmarknadsföringsmaterial är enkelt tack vare dess intuitiva fotoredigerare, där du kan lägga till din logotyp, integrera dina varumärkeskomponenter, leka med typsnitt och till och med lägga till andra visuella element till din design, inklusive animation, ljudeffekter och mer. Kolla deras branschspecifika design gratis.
[ad_2]
Source link