[ad_1]
Snapchat har tillkännagett Snapchat för webben, som är en ny Chrome-webbläsarversion av appen som gör det möjligt för Snapchat-communityt att hålla kontakten via sina kameror medan de sitter vid sina datorer.
Snapchat nu tillgängligt på webbläsaren Chrome
Snapchat för webben innehåller också meddelandefunktioner som chattreaktioner och chattsvar, och de planerar också att lansera linser. Den nya webbläsarversionen är för närvarande tillgänglig för Snapchat+-prenumeranter i USA, Storbritannien och Kanada, såväl som i Australien och Nya Zeeland.
Fler affärsfördelar med Snapchat
Den nya Chrome-webbläsarversionen av Snapchat är fantastiska nyheter för alla småföretag som använder den populära sociala medieplattformen för att engagera sig med sina kunder, eftersom företagsägare inte längre behöver kommunicera med kunder enbart via sina telefoner.
Att arbeta vid ett skrivbord är vanligt, och att kunna komma åt Snapchat-interaktioner från en stationär eller bärbar dator kan göra hela processen enklare.
Snapchat för webben hjälper till att ”hålla igång konversationer”
Via ett uttalande på sin hemsida sa Snapchat: ”Varje dag öppnar 332 miljoner människor Snapchat på sina telefoner och kan med vår kamera starta konversationer med sina riktiga vänner. Idag introducerar vi Snapchat för webben, ett nytt sätt för vårt community att hålla kontakten via vår kamera när de sitter vid sina datorer.
”Öppna din bärbara dator och gå till web.snapchat.com med Chrome för att starta ett samtal eller fortsätta där chatten slutade på mobilen. Med mer än 100 miljoner Snapchatters som använder våra röst- och videosamtal varje månad i genomsnitt, är vi glada över att kunna erbjuda ett nytt sätt för vår community att hålla igång konversationer på sina datorer, där de redan arbetar, lär sig och surfar.”
Det som är intressant med Snapchat är att, även om ditt företag inte använder plattformen, är resan för appens skapare en värdefull läxa för alla entreprenörer. I en tidigare intervju förklarade Snapchats medgrundare Evan Spiegel hur Snapchat kom till och sa: ”Innan vi skapade Snapchat gjorde vi den här saken som heter ”Future Freshman”, som var designad för att hjälpa barn att komma in på college, och det misslyckades totalt. Vi arbetade på det i ett och ett halvt år, och det bara bombade.”
Spiegel fortsatte: ”Det var en riktigt informativ upplevelse för oss eftersom vi efter det, istället för att försöka bygga denna riktigt komplicerade, sofistikerade mjukvara, bestämde oss för att vi måste börja med ett enkelt koncept, bara bygga det och se om folk gillar det , gå sedan därifrån.”
När det gäller Spiegels råd till nystartade företag sa han: ”Det viktigaste för ett nystartat företag är att bara sätta ena foten framför den andra och inte fastna i ’Jag vill samla in en massa pengar först ’ eller ’Jag vill sätta ihop en företagspresentation först’ eller ’Jag vill bygga ett stort team först’. Men egentligen är det första och viktigaste steget att betjäna kunden.”
Snapchats imponerande statistik
Enligt Earthweb har Snapchat 293 miljoner dagliga aktiva användare från och med 2022, med 3,5 miljarder snaps som skickas med Snapchat-meddelanden varje dag.
Plattformen omsatte 2,5 miljarder dollar 2020, ett år då de värderades till 19,4 miljarder dollar. År 2021 hade Snapchats värde skjutit i höjden till 90,9 miljarder dollar.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link