[ad_1]
Snapchat har delade några nya insikter in i hur du får kontakt med Gen Z-konsumenter, vilket kan hjälpa dig att planera för den kommande semesterperioden.
Baserat på en undersökning gjord i samarbete med Omnicom Media Groups (OMG), Snap har gett några viktiga tips om vad Gen Z-kunder söker från varumärken och varumärkesmarknadsföring, och hur du kan forma dina meddelanden så att de passar dessa nyckelelement.
Enligt Knäppa:
”Till skillnad från generationerna före dem är dessa konsumenter digitala infödda som växer upp i olika tider, inklusive pandemin som stör stora livshändelser som examen och första jobb. Gen Z kräver en uppdaterad medie- och kommunikationsplaneringsstrategi som inte bara är autentisk utan också relevant för de liv de lever. Sammanhanget är viktigt för den här generationen, liksom hur varumärken dyker upp genom meddelanden och medieval.”
Med andra ord letar Gen Z efter mer personliga, relevanta meddelanden – och med tanke på att de är en generation som har vuxit upp med mycket mer avancerad annonsinriktning på webben, är det vettigt att breda kampanjer har mindre tilltalande av detta publik.
Enligt studien söker Gen Z-konsumenter också mer positiva upplevelser:
”Innehållskonsumtion av Gen Z drivs av en önskan att hålla sig uppdaterad, och den här generationen söker innehåll som överensstämmer med deras värderingar och lyfter deras humör och engagemang, medan icke-Gen Zers motivation var mindre komplex, med mer tonvikt på hänga med andra och med aktuella händelser.”
Snapchat har blivit en värdefull källa på denna front, med användare som rapporterar positiva effekter i varje element.
Forskningen visar också att yngre konsumenter också vill handla med varumärken som stämmer överens med deras egna värderingar och motiv. Faktiskt runt 75 % av respondenterna angav att de var mer benägna att vara lojala mot ett företag som var villigt att tala om sociala frågor, publicera relaterad information eller visa annonser om social förändring.
Detta har varit ett nyckelresultat i många Gen Z-undersökningar, att yngre konsumenter ägnar mer uppmärksamhet åt hur företag beter sig, med den extra transparensen hos sociala medier som ger mer insikt, samtidigt som varumärkets syfte – dvs. ditt företags anledning till att vara och vad du står för utöver att bara gå med vinst – är också en viktig faktor för många shoppare.
Dessa är inte alltid lätta eller bekväma element för varumärken att navigera i, men uppgifterna visar att yngre konsumenter vill veta att de stödjer företag som är i linje med deras egna passioner och övertygelser och vill skapa en bättre värld, på ett sätt eller annan.
Det är en annan vinkel att överväga i din marknadsföring, som kan hjälpa dig att få kontakt med denna kohort. I grund och botten vill yngre shoppare spela en roll i något större när de kan, utöver att bara köpa till sig själva, och att anpassa sig till detta kan ha en positiv inverkan, både på försäljningen och de saker som du väljer att stödja.
Värt att överväga hur som helst – du kan läsa Snaps fullständiga studieanteckningar här.
[ad_2]
Source link