[ad_1]
Tillkomsten av covid-19-karantänen fick många av oss att arbeta hemma. Men efter att allt detta skakade ut blev många av oss tillsagda att gå tillbaka till kontoret för att jobba. För de yrkesverksamma som blivit vana vid att arbeta på distans och gillade det, kanske du sparkar runt idén att starta ett onlineföretag. Om du är det, är den här videon om hur du bygger ett onlineföretag för dig.
Pamela Wilson på pamelawilson.com sätter sig ner med Shawn Hessinger från Small Biz Trends för att diskutera att bygga ett onlineföretag.
För mer från Pamela Wilson, besök hennes webbplats.
Hur man bygger ett onlineföretag
Här är en sammanfattning av diskussionen från detta avsnitt:
Shawn: Hur tänker proffs som nu tänker att det är dags att öppna ett företag och översätta vad de vet till att sälja en produkt eller tjänst som de kan sälja online?
Pamela förklarar att hon älskar den här frågan eftersom online är ett bra ställe att vara på. Du kan marknadsföra till kunder utanför din geografi, och det är inte ovanligt att sälja din expertis online till människor på andra sidan jorden som behöver den.
Hon tillägger att onlineföretag som har varit online ett tag har 100 % iteration, vilket i princip betyder att de har funnits runt kvarteret ett tag och har fullt utvecklat sin webbplats och affärstaktik.
Bli inte överväldigad av det som bara börjar, säger Pamela. Istället säger hon till blivande onlinesäljare att tänka på de tjänster och produkter de kan erbjuda andra och närma sig det hela med ett iterativt tillvägagångssätt – upprepa ditt företag, dina idéer, vem du tjänar … allt detta.
Och om du inte gillar något du gör är det alltid lätt att gå in och ändra på det eftersom du arbetar i en digital miljö.
Om du vill veta hur du kan utveckla ditt företag online, är det första hon säger att du vill fundera på vilken riktning du vill gå och bygga runt den riktningen.
Shawn: Låt oss säga att du har flera erfarenheter. Eller så kanske du har utvecklat flera talanger, och de kanske inte är relaterade. Vad händer då? Vilken expertis ska jag fokusera på?
Du kan kombinera några expertområden, säger Pam, men rekommenderar att det fungerar bra att göra marknadsundersökningar, eller vad hon kallar ”marknadsutforskning”, när det kommer till detta.
Hon föreslår att du lägger lite tid på att bryta informationen online för att ta reda på följande: Vad letar folk efter? Hur kan du nå dem? Och andra relaterade frågor om marknadsföringsutforskning.
Pamela säger att det bokstavligen kan vara så enkelt som att gå till Amazon, titta på ett bokämne och läsa bokrecensioner. Titta sedan på vad recensenterna lärde sig och vad de gillade eller inte gillade.
Det och mer kan låta dig veta att folk vill veta mer om detta ämne. Därefter kan du göra något med den informationen och vad du behöver göra när du utforskar din marknad, säger hon.
Shawn: Vad rekommenderar du till personer som inte är tekniskt kunniga? Till exempel människor som kanske inte vet det första om att bygga en webbplats eller onlinesfären? Det kan vara så skrämmande.
Det är så lätt att se dina konkurrenter online. Du kanske märker att de är på sin 100:e upprepning online för ditt ämne. Då kan du få ”jämförelseinflammation”, där du kanske känner att du aldrig kan mäta dig, förklarar Pamela.
Istället för att känna så säger hon att man inte behöver ha en superkomplicerad hemsida för att börja ha en närvaro online.
Hon rekommenderar att börja med en enda sida, bara en hemsida som visar vem du tjänar, hur du servar dem och lite om vem du är.
Pamela vet allt som kan kännas som ett stort tekniskt hinder att komma över eftersom det finns flera saker inblandade. Till exempel måste du säkra ett domännamn och skaffa programvaran för att lägga upp den hemsidan – en grundläggande WordPress-installation, till exempel för att lägga upp den enstaka sidan.
Lyckligtvis behöver det inte vara superförvirrande, och det finns massor av YouTube-videor som kan visa dig hur du gör detta på 10 minuter, säger hon. Du vill få det att hända så snart som möjligt så att Google kan börja associera ditt domännamn med den här ämnesexperten.
Om du också vill lära dig hur du tjänar pengar på din expertis och säljer produkter online, vill du bekanta dig med de iterativa stegen för att bygga en online-verksamhet.
Slutligen går Pamela in i detalj om de fyra iterativa stegen du behöver för att bygga upp ett onlineföretag. Så se till att lyssna på den 15 minuter långa videon som hjälper dig att komma ur ”comparisonitis”-tänket och in i en där du kan sälja din kunskap eller dina produkter från bekvämligheten av ditt hem.
Lyssna på det här avsnittet och mer på SoundCloud:
KONTROLLERA MER SMALL BIZ I :15 EPISODER:
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
[ad_2]
Source link