[ad_1]
Ny forskning har visat att små och medelstora företag blir överväldigade av bruset och distraktionen från sociala mediekanaler, kommunikationsteknik och nätverksplattformar, som misslyckas med att hjälpa företag att samarbeta med specialister och experter, vilket begränsar innovation.
I en undersökning av över 100 organisationer genomförd av Whitespace, företaget bakom samarbetsplattformen Shift, sa tre av fem små och medelstora företag att de tyckte att den nuvarande uppsjön av samarbetsverktyg som Microsoft-team och LinkedIn var frustrerande, och 78 % sa att de tyckte att de var traditionella sociala kanaler både bullriga och distraherande.
68 % sa att de spenderar mer tid än de skulle vilja sålla bland kommunikationsverktyg för att hitta innehåll som är relevant för dem.
Undersökningen genomfördes för att bedöma samarbetslandskapet och huruvida nuvarande tekniska lösningar uppfyller behoven hos moderna organisationer i en digital era, fann undersökningen att små och medelstora företag letar efter en lösning som täcker alla aspekter av samarbete – som sömlöst passar deras befintliga IT – för att att inspirera till innovation och ny produktutveckling.
Specifikt sa 64 % att de ville ha riktade samarbetsgemenskaper som är relevanta för deras intressen, expertis och yrke.
Tre femtedelar av små och medelstora företag ville ha tillgång till högvärdiga gemenskaper av inflytelserika individer, där de kan föra säkra och säkra diskussioner. Över hälften ville bara ha en plats för online-communities, arbetsytor och kundportaler, vilket sparar tid och ökar produktiviteten.
Resultaten av forskningen visar att små och medelstora företag är särskilt intresserade av att hitta sätt att samarbeta externt med experter som de annars inte skulle kunna nå. 75 % sa att externt samarbete var viktigt för att få tillgång till kompetens som de inte har internt, medan nästan tre av fem små och medelstora företag sa att samarbetet hjälpte dem att tänka mer kreativt för att kunna erbjuda innovativa lösningar.
Små och medelstora företag uppgav också att de är intresserade av att förbättra internt samarbete med möjligheten att dela material och dokument på distans och säkert vara av högt värde. Detta ansågs vara särskilt viktigt för att förbättra deras förmåga att arbeta var som helst. 68 % sa att bättre internt samarbete hjälper deras företag att tänka annorlunda eller mer kreativt.
Undersökningen visade vidare att små och medelstora företag är särskilt intresserade av IT-lösningar som fokuserar på högkvalitativa kontakter som har förmågan att tillföra verkligt värde till sin verksamhet. 77 % av små och medelstora företag sa att de ville ha en plattform som var ett enkelt sätt att hitta rätt person att samarbeta med.
Andrew Webber, Chief Marketing and Revenue Officer på Whitespace, kommenterade:
”Behovet av att nå ut till kollegor och externa parter, med hjälp av teknik som gör diskussioner säkra och säkra, och delning av dokument direkt, utan rädsla för säkerhetsintrång, är särskilt viktigt för små och medelstora företag.
”De vet att samarbete är avgörande för att deras arbete ska lyckas, och de fick 9 av 10 för betydelse. Shift-samarbetsplattformen ger organisationer ett eget samarbetsutrymme, integrerat med deras befintliga IT-infrastruktur, där de kan bjuda in sin personal, kunder, kunder, kollegor och partners för att uppleva en sömlös affärsutvecklingsmiljö online. Detta ger den höga nivån av kurerat samarbete som små och medelstora företag ropar efter.”
Shift-plattformen är utformad för att göra det möjligt för organisationer att arbeta tillsammans, och är tillgänglig för organisationer som ett white label-samarbetsverktyg. Till skillnad från Microsoft Teams, Slack och andra samarbetsverktyg tillåter Shift-plattformen kunden att ha sitt eget varumärke och design, så det ser ut och känns som dem. Plattformen har utvecklats från grunden för att vara intuitiv att använda tillsammans med integritet och säkerhet i företagsklass för sinnesfrid.
Små och medelstora företag är tidsfattiga och behöver maximera alla investeringar de gör i verktyg för att stödja deras ekosystemtillväxt och affärsutvecklingsmöjligheter. Shift-samarbetsplattformen gör det möjligt för dem att hitta, ansluta och sedan samarbeta med sin egen personal, potentiella kunder, kunder och partners var som helst i världen när som helst.
Skapat för att tillhandahålla en skräddarsydd samarbetsportal, utmanar The Shift Platform behovet för organisationer att använda sådana som LinkedIn, Microsoft Teams, Slack, Workspace by Meta och andra tekniker för samarbete.
För mer information och för att ladda ner hela undersökningsrapporten, besök https://shift-platform.com/2022-Collaboration-Report.
– Slutar-
Författarprofil
Alltid på jakt efter heta och trendiga affärsnyheter från London och Storbritannien som stör, informerar och inspirerar.
[ad_2]
Source link