[ad_1]
INNEHÅLL
FRISKHET
ANVÄNDBARHET
Att sätta de anställda först är ett bra sätt att skapa en win-win av nöjda medarbetare och nöjda kunder.
Alla har pratat om den ”stora resignationen” och försökt ta reda på vad som ligger bakom detta fenomen. Jag tror inte att svaret är viktigt, det jag tycker är viktigt är att varje småföretagare tar en ny titt på alla alternativ som är tillgängliga för dem.
När jag letade efter lägliga böcker att recensera stötte jag på Anställda först!: Inspirera, engagera och fokusera på hjärtat i din organisation av Donna Cutting. ”Oj! Jag tänkte att det var länge sedan vi utforskade affärsfilosofin med gamla kunder-först vs anställda första.” Så jag tog upp den.
Bokbeskrivningen ställer en enkel fråga ”Hur får vi en timanställd som aldrig har fått kundtjänst på röda mattan att ge det?”
Detta är en viktig fråga att ställa, för om du har tillskrivit människor värde baserat på deras position i ditt företag eller den typ av arbete du utför, kan din första möjlighet till förbättring börja med ditt eget tänkesätt.
VARFÖR Du bör sätta de anställda först
Alla som är vem som helst gör det
Tidigt i introduktionen till Kunderna först Cutting nämner 2020 års HR Sentiment Study genomförd av Future Workplace. När de frågade HR-chefer var de fäste sin uppmärksamhet sa mer än 50 % ”Fokusera först på medarbetarupplevelsen”.
Pandemin förändrade allt
Pandemin har visat oss SÅ MYCKET om oss själva och hur vi ser på arbete. Å ena sidan, ”viktiga anställda” – de som inte kunde arbeta på distans insåg äntligen att de var värda mer än minimilönen.
Work-from-Home har slagit rot och många anställda kommer antingen att fortsätta arbeta hemifrån eller gå till en hybridsituation.
Slutligen måste ledare lära sig att hålla alla anställda uppkopplade och glada; de som MÅSTE vara på plats och de som jobbar hemifrån.
Donna Cutting handlar om den röda mattan-upplevelsen
Cutting är grundare och VD för Red Carpet Training. Som du kan föreställa dig anser hon att både anställda och kunder förtjänar att få den röda mattan-upplevelsen.
Cutting inser att ingen summa pengar kan köpas ”att känna sig speciell”. Och hon har tagit den enkla idén och byggt ett framgångsrikt företag runt det. Customers First är hennes tredje bok om ämnet. 2010 skrev hon Kändisupplevelsen: Insiderhemligheter för att leverera röd mattan kundservice och 2015 skrev hon 501 sätt att rulla ut den röda mattan för dina kunder: lätta att implementera idéer för att inspirera till lojalitet, få nya kunder och göra ett bestående intryck.
Cutting är också en prisbelönt professionell talare. Så du vet att hennes böcker kommer att vara roliga att läsa och mycket praktiska.
Låt oss se vad som finns inuti Kunderna först och hur du kan behålla både kunder och medarbetare.
Steg 1: Ställ in scenen INOM din organisation
Cutter rekommenderar att du ”ger dem något att bry sig om”. På många sätt är detta en marknadsförings- och varumärkesaktivitet. Det är VARFÖR bakom ditt företag, det är historien du berättar som inspirerar dem och får DEM att känna att de bidrar.
För det andra är det du som företagare som inser att varje anställd är värdefull, precis som varje kund är värdefull. Det är ett symbiotiskt förhållande; nöjda kunder är återkommande kunder, hänvisande kunder och lönsamma kunder. Nöjda medarbetare är precis likadana. Nöjda medarbetare skapar nöjda kunder, som blir återkommande kunder och lönsamma kunder (och anställda).
Steg 2: Behåll nyanställda
Det är grejen med nyanställda, de kräver en förhandsinvestering i att hitta och träna och om du inte kan behålla dem förlorar du pengar.
Att behålla nyanställda är avgörande och att inspirera dem att skapa fantastiska kundupplevelser är det som genererar vinst.
Steg 3: Skapa och etablera en AUTENTISK kultur av omsorg
Om pandemin lärde oss något så är det att vi alla är i det här tillsammans. Det finns helt enkelt inget utrymme för plattityder som ”Människor är vår största tillgång” medan ledningen skummar vinster och inte lämnar någonting till de anställda.
Använd ditt ”varför” och dina värderingar för att ingjuta allt från dina anställningsmetoder till ersättning.
Detta sista steg är ett tankesätt mer än en serie steg. Det driver så många av de andra kapitlen i boken och så många av de andra lektionerna i boken.
Vad du kommer att lära dig av Anställda först
Jag såg ett citat någonstans som sa att 90 % av affärsframgången är företagarens tankesätt. Jag måste säga att jag håller med.
Inuti Anställda förstdu kommer inte att bli förvånad över vad du ser – för det är inget annat än den gyllene regeln som tillämpas på dina anställda.
- Ge ditt team en anledning att arbeta tillsammans. Hjälp dem att känna att de är en del av något större än de själva. Detta kommer att ge dem en känsla av syfte och göra dem mer produktiva.
- Var snäll och medkännande på jobbet. Det kommer att göra arbetsplatsen till en bättre plats för alla.
- Du kan förbättra ditt sätt att kommunicera med andra människor genom att bli mer informativ, interpersonell och inspirerande.
- Främja mångfald och inkludering. Kom ihåg att mångfald inkluderar ålder, kön, ras och till och med personlighet och kommunikationsstilar. Ju mer varierad arbetsstyrka du har, desto mer framgångsrik blir du.
- Kompensera anställda rättvist utan att gå pank i processen.
- Håll ditt fjärrteam anslutet och engagerat
Är anställda först för DIG?
Du behöver inte ha anställda för att uppskatta anställda först. Om du arbetar med frilansare eller outsourcade teammedlemmar tror jag att den här boken är VIKTIGT för din framgång.
När allt kommer omkring konkurrerar du med andra kunder som dina teammedlemmar betjänar och det är upp till dig att inspirera och engagera dem tillräckligt för att fokusera på dig och dina projekt.
Det här är också en idealisk bok för alla som har gjort alla ”grunderna” som att kasta pengar på problemet. Eller om du har märkt att du klagar på att ”Ingen vill jobba längre” – detta är ett tydligt tecken på att du bara kan få något av den här boken.
Sammantaget är jag ett fan av Employees First och jag tror att om fler företagsägare arbetade med den här typen av tänkesätt skulle de ha mycket lättare att sticka ut från konkurrenterna, generera nya kunder och fantastiska medarbetare och behålla kunder och anställda. Och det betyder vinster för alla!
Bild: amazon
[ad_2]
Source link