[ad_1]
London Business News Magazine träffade WuKong Education vid EdTechX-toppmötet i London och fick reda på att det är ett online EdTech-företag med huvudkontor i Nya Zeeland som har åtagit sig att ge en bättre inlärningsupplevelse för K12-studenter runt om i världen.
Medgrundaren Cicy Ding var talare vid sessionen ”Scaling Internationally: Shared Experiences from EdTech Leaders” och gav gärna mer information om deras EdTech-företag.
Det som stack ut var att företaget strävar efter att göra onlineinlärning enkelt, roligt och effektivt. Men många EdTech-företag hävdar detta, så vi ställde några fler frågor om EdTechs produkter och tjänster, men också om EdTechs affärsstrategi.
1. Kan du kort förklara vad du erbjuder just nu?
Vi erbjuder livelektioner för elever i åldern 3-18 år. Huvudämnena vi tillhandahåller vid det här laget är kinesiska och matematik. WuKongs kinesiska onlinekurs lanserades 2018 och vårt matematikprogram startade förra året. Nya Zeeland är vårt första stopp, och senare har vi framgångsrikt utökat vår affärskarta till Nordamerika, Europa och Asien, som är våra kärnmarknader nu. Antalet klassbokningar har ökat 70 gånger från 2019 till 2021. Det finns cirka 300 000 elever registrerade hos WuKong.
2. Ditt mål är att låta barn upptäcka att lärande inte är något att hata, utan något som är värt en livstids ansträngning. Hur återspeglas detta i ditt program?
Sedan starten har vi satsat mycket resurser på undervisning och forskning. Detta beror på att innehållet och takten i kinesisk undervisning är väldigt olika för barn från olika länder och familjer, så vi satte målet att skräddarsy vår undervisning efter deras behov från början, och valde en-till-en-undervisning och mindre gruppundervisning.
På samma sätt har vi ägnat mycket tid åt att polera betygssystemet för att mer exakt hitta barnets mål och designa deras inlärningslinje för barn med olika bakgrunder.
Våra program inkluderar Nya Zeelands världsberömda Inquiry-baserade inlärningsfilosofi för att verkligen inspirera elever.
Specifikt när det gäller undervisningstillfällen, om vi har att göra med barn från icke-infödda engelsktalande länder som Tyskland, Frankrike och Japan, måste våra lärare ha förmågan att undervisa på det landets språk. Dessutom matchar vi undervisningsinnehållet till den miljö som användaren har vuxit upp i.
För att ge ett enkelt exempel: för det kinesiska tecknet ”爱(kärlek)” skulle WuKongs lärare först fråga barnen: ”Hur ser den här karaktären ut? Var har du sett en sådan karaktär i ditt liv?” och använd en bild av en mammas kärlek för att vägleda barnens fantasi och tänkande. Barnen tas sedan genom processen att analysera och dekonstruera karaktären, bryta ner den i dess radikaler; därefter får de höra karaktärens uttal och semantik, och sedan får de ord och meningar; slutligen uppmanas barnen att uttrycka kärlek fysiskt, att känna kärlek och att säga ”kärlek” till dem som står dem nära.
På så sätt använder barn nästan alla sina sinnen för att lära sig, vilket inte bara är roligt utan också väldigt minnesvärt. Det är en mycket rörande process eftersom barnen på WuKong sakta tar initiativet till att prata kinesiska hemma och deras föräldrar kan se förändringarna och tillväxten i dem.
3. Vad sticker ut när det gäller användarupplevelsen WuKong erbjuder?
- Vi håller oss trogna rötterna som pedagog
WuKongs ursprungliga uppdrag är att ”utbilda med kärlek”. En stor del av vår personal är själva föräldrar och deras barn lär sig på WuKong, så vi är båda
producenter och användare av våra produkter. Detta är den största ”hemligheten” för kvaliteten på WuKongs produkter och kurser, vilket är att testa våra produkter mot föräldrarnas standarder.
- Vi satsar mycket resurser på att finslipa läroplanen
Ta kinesiska kursen till exempel, det tar 2000+ timmar att utveckla en enhetskurs i WuKong-kinesiska, gå igenom 5 huvudstadier, 20+ arbetsflöden och hundratals försök för att finslipa kursen innan den slutligen tas i formell undervisningsanvändning.
- Vi använder den ursprungliga 6A-förfrågningsbaserade undervisningsmetoden
För att ta itu med svårigheterna hos icke-infödda kinesiska elever som är mer passiva och ointresserade för kinesiskt lärande, har WuKong utvecklat WuKong 6A-undervisningsmodellen baserad på den förfrågningsbaserade inlärningsmetoden, som tillåter elever att byta från att ”passivt undervisas” till ”aktiv utforskning” och njut av att lära sig kinesiska. 6A inkluderar ”Fråga, analysera, förvärva, agera, förväg, bedöma”.
- Vi använder den ursprungliga WuKong 5C-kompetens- och läskunnighetsmodellen
När man svarar på elevers bristande intresse för kinesiskt lärande och dåliga kinesiska ordförråd, införlivar WuKong tvärvetenskaplig kunskap i utformningen av den kinesiska läroplanen och klassrumspresentationen, vilket skapar kompetensmodellen WuKong 5C, som driver elevernas intresse för lärande genom innovativa ämnen. Vi integrerar också historia, geografi, biologi och vetenskap i läroplansdesignen, vilket på ett omfattande sätt förbättrar deras intresse och kinesiska ordförråd. 5C:erna inkluderar: Kritiskt tänkande och problemlösning, Kommunikation och samarbete, Kreativitet och fantasi, Medborgarskap och ledarskap. Medborgarskap och ledarskap, kulturell inkludering och respekt.
- Vi utvecklar ett ledande ledningssystem för undervisning och lärande
Sedan 2019 har vårt IT-team investerat tiotals miljoner dollar i forskning och utveckling av våra teknik- och dataplattformar för att bygga ett branschledande system för ledningskvalitet för undervisning och ett intelligent system för spårning och analys av lärande. Vi har också utvecklat en uppsättning relativt mogna undervisningsinnehållssystem och teknikplattformar som möter våra användares personliga inlärningsbehov, baserat på vår kontinuerliga expansion på den globala marknaden och våra användares växande behov. Vi tror att det mest värdefulla för de flesta föräldrar nuförtiden är deras barns entusiasm för lärande, och WuKong hoppas kunna stimulera barns intresse för lärande och deras tänkande i lärande till fullo med hjälp av teknikbaserade metoder. Vår app, applets och interaktiva kursmaterial är inbäddade med massor av interaktiva funktioner för att flytta barn från att ”passivt undervisas” till ”aktivt lärande”.
Vår strävan är att hjälpa barn att växa lyckligt och växa klokt parallellt, och att vara en trogen följeslagare i inlärningsprocessen för familjer runt om i världen.
4. Hur har dessa ansträngningar återspeglas i framgången för WuKong Education?
Våra investeringar i produkter och teknik har i slutändan drivit tillväxten. Många av våra nya studenter kommer från remisser från befintliga studenter på grund av deras erkännande av våra produkter och tjänster och är villiga att spontant marknadsföra WuKong.
På WuKong kommer två av tre nya studenter från remisser, vilket är den starkaste varumärkeskraften från mun till mun. Under de senaste två åren (2020 och 2021) har WuKong växt 70 gånger i global användning.
5. Vilka åtgärder bidrog till att öka antalet remisser och förnyelser?
- Förbättra elevernas lärandeupplevelse
Vi förser studenter med ett steg-för-steg förbättringsprogram och personliga granskningstjänster för att förbättra deras lärandeupplevelse och därmed öka deras retentionsgrad.
- Polering av undervisningens kvalitet
Vi tror att visualisering av undervisningens effektivitet är grunden för att öka användarnas förtroende, och att kvalitetskurser och lärare är förutsättningarna för att öka förnyelsetakten, så vi satsar mycket resurser på att putsa våra undervisningsprodukter.
Efter att ha stratifierat våra användare vidtar vi olika vägledningsåtgärder för olika användare på ett rytmiskt sätt.
6. Vad skulle du föreslå ett EdTech-företag att göra för att förbereda sig för att skala?
– Optimera passformen på produktmarknaden.
– Utveckla en hållbar tillväxtstrategi.
– Om det är strategiskt viktigt men lätt att komma in på marknaden, sänk kostnaden och risken.
7. Vilket är det största hindret för tillväxt du har upplevt? Hur kom du bortom det?
Vi riktar oss mot de globala marknaderna. Vi har upplevt utmaningar som hur man hanterar distribuerade team och hur man effektivt hanterar kostnader för marknadsexpansion.
Det vi gör är att centralisera flera kärnfunktioner, såsom personal, IT-avdelning, servicecenter, läroplansdesign, anställning av lärare och utbildning. Vi rullar ut dessa centraliserade funktioner till globala marknader. Detta är mer kostnadseffektivt för företaget.
Vi bygger också regionalt fokuserade center för att vara mer lyhörda för lokala marknader och ha en djupare förståelse för lokala kunder.
8. Hur utformade du din ursprungliga tillväxtstrategi och vilket mål låg till grund för den?
Produkten är kung, engagerad i att ge eleverna den bästa inlärningsupplevelsen. Utan en bra produkt är tillväxten ohållbar.
Innan jag startade mitt företag hoppades jag att min stygga dotter skulle bli en ivrig lärande. Hon var mycket intresserad av sitt modersmål kinesiska, men vi saknade bra kinesiska lärare i Nya Zeeland, så jag tänkte använda Internet för att få kontakt med de bästa lärarna i Kina för att undervisa min dotter. Detta är ursprunget till WuKong.
Så i början gjorde jag kursen för min dotter, och nu är min dotter fortfarande en av WuKongs elever, hon är vår ”Chief Product Experience Officer”, och hon gillar verkligen vår kinesiska och matematikkurs.
Precis som jag polerar vårt team på WuKong produkterna med kärlek till vår nästa generation. Minsta livskraftiga produkt är så viktigt. Gör MVP först, iterera snabbt och expandera sedan med en relativt mogen modell. Det är nödvändigt att fokusera i början, att utforska MVP-modeller som produkter, förvärvskanaler, försäljnings- och tjänstemodeller, etc.
Från Nya Zeeland till globala marknader genomförde WuKong MVP-testet på den Nya Zeelands marknad redan 2019. 2020 gick vi in på de närliggande australiensiska och andra nordamerikanska marknaderna. Ännu senare gick vi in på de europeiska och asiatiska marknaderna. Explosiv tillväxt sker inte bara.
Det var ett nöje att träffa Sasha, chefen för BD på WuKong Education, vid EdTechX-toppmötet och att utbyta en Q&A med Cicy online. Om du vill lära dig mer om plattformen kan du besöka webbplatsen: https://www.wukongsch.com/en.
Författarprofil
Blogger och utbildare av Passion | Senior onlinemedia- och PR-strateg på ClickDo Ltd. | Bidragsgivare till många utbildnings-, affärs- och livsstilsbloggar i Storbritannien och Tyskland | Sommarkursstudent vid London School of Journalism och kursinstruktör vid SeekaHost University.
[ad_2]
Source link