[ad_1]
Produktdemonstrationer är en stor del av försäljningen av mjukvaruprodukter. Men det är inte alltid lätt att skapa dessa upplevelser. Lyckligtvis erbjuder Reprise en lösning byggd av serieentreprenörer. Läs om företagets historia och vad som skiljer det åt i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Säljer en plattform för att skapa demo.
Medgrundare och co-VD Sam Clemens berättade för Small Business Trends, ”Programvaruföretag använder vår plattform för att göra demoversioner av sin programvara för försäljning eller marknadsföring. Typiska användningsfall är anpassningsbara demos som används live på ett säljsamtal, eller guidade demos som används i marknadsföringskampanjer.”
Affärsnisch
Ger en komplett lösning.
Clemens säger, ”Endast Reprise kan göra både live-demos av ”simulering”-typ, såväl som självguidade ”produktrundturer”. Alla andra lösningar på marknaden gör bara en av dessa två produkter. Detta blir ett problem eftersom sälj- och marknadsföringsteam ofta delar på tillgångar och därför kommer varje lösning som bara kan tillfredsställa en sida att vara begränsande för en organisation.”
Hur verksamheten startade
För att lösa ett vanligt problem.
Clemens och medgrundarna Bryan Stevenson och Evan Powell var alla serieentreprenörer inom B2B-mjukvara. De märkte hur svåra produktdemos var.
Clemens tillägger, ”Till exempel på HubSpot delade säljarna alla en enda demomiljö och hade de resulterande kollisionsproblemen. På InsightSquared hade vi ett tekniskt underhållet demokluster och det var dyrt att underhålla. På Catalant demonstrerade säljteamet främst med hjälp av PowerPoint. Så vi har varit mycket bekanta med detta som en smärtpunkt och därmed vår spänning att äntligen lösa det.”
Största vinsten
Hjälpa mjukvaruföretag vid ett stort evenemang.
Clemens tillägger: ”För två veckor sedan var ett Fortune 50-programvaruföretag värd för sin årliga användarkonferens och hade 150 fysiska demobås på konferensgolvet som deltagarna kunde besöka för att prova företagets nya mjukvaruprodukter. Demos i var och en av dessa bås skapades, anpassades och var värd för Reprise.”
Största risken
Gå in i ett konkurrenskraftigt segment.
Clemens förklarar, ”Det finns redan över ett dussin konkurrenter i kategorin. Även om det var riskabelt att växa oss själva så snabbt, skulle det ha varit ännu mer riskabelt att inte växa och tappa ledarskapet i kategorin.”
Lärdom
Hitta ytterligare hjälp när ditt företag skalar.
Clemens säger, ”Vi var långsamma att känna igen när vi hade vuxit ur människors bekväma företagsstorlek. Vissa människor är bäst lämpade för mycket tidiga skeden när det är mycket mindre process; andra är bättre när det gäller att organisera och skala. Verksamheten blir väldigt annorlunda eftersom den skalar från 1 till 10 till 100 till 1000 personer.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Anställa en annan säljare.
Rolig fakta
Teamet är fullt av seriestartupgrundare/anställda.
Clemens säger, ”För flera av våra anställda är det tredje gången vi startar ihop.”
* * * * *
Bild: Reprise; Sam Clemens, Bryan Stevenson och Evan Powell
[ad_2]
Source link