[ad_1]
Det är svårt nog att locka kunder och sälja, anställa och hantera anställda och betala dina räkningar.
Små företag måste också följa myndigheternas föreskrifter som det finns tusentals och åter tusentals av, med fler på gång. Enligt förra årets årsrapport om federala bestämmelserav de 3 852 federala bestämmelserna i pipelinen skulle 635 påverka små företag.
Du saknar sannolikt personal för att hålla dig uppdaterad om alla nya regleringsärenden eller har pengar för att betala för extern hjälp för att hjälpa dig att följa efterlevnaden. Fortfarande du måste gör vad lagen kräver annars riskerar du böter, straffavgifter, räntor och riskerar att gå i konkurs.
Vad ska du göra?
Övervaka utvecklingen genom branschorganisationer och andra mötesplatser. Men om du hamnar i problem, ta reda på vilka federala myndigheter som kan ge dig gratis hjälp när du behöver det.
SBA:s kansli för Riksombudsmannen
Office of the National Ombudsman, som är en del av SBA, är behörig att hjälpa småföretag med deras klagomål om federala regleringsmetoder och åtgärder. Om du har blivit utsatt för federala åtgärder mot ditt företag för överträdelser av förordningar, kan kontoret hjälpa dig att minska alltför höga böter.
Till exempel, för några år sedan fick ett litet företag böter på 515 968 USD av Environmental Protection Agency för påstådd brott mot Clear Air Act. De Riksombudsmannens kansli kunde hjälpa till parterna når en rimlig uppgörelse utan rättstvist. Om du är en federal entreprenör eller underleverantör kan kontoret hjälpa dig att lösa avtalstvister och hjälpa dig att ta emot betalningar från den federala regeringen som har blivit försenade.
Enligt lag är den federala myndighet som är involverad i ditt ärende skyldig att svara till ombudsmannen inom 30 dagar efter att ha mottagit ett meddelande.
- Hur man kontaktar Riksombudsmannen: Ring avgiftsfritt på 888-REG-FAIR (734-3247) eller maila till ombudsman@sba.gov.
Lär dig mer om Riksombudsmannens kansli. Blanda inte ihop detta kontor med SBA:s Office of Advocacy, som arbetar för att se till att föreslagna regler är rättvisa för småföretag.
Skattebetalarnas advokattjänst
Taxpayer Advocate Service (TAS) är ett oberoende kontor inom IRS chartrat för att säkerställa att skattebetalare behandlas rättvist. Om du har ett skatteproblem med IRS som du inte har kunnat lösa, kanske TAS kan hjälpa … inga garantier.
Till exempel TAS kan hjälpa ett litet företag i att ta emot en återbetalning av intäkter från avgiften eller lösa skatteproblem när en tredje parts löneleverantör olagligt behåller anställningsskatt istället för att överföra dem till IRS.
För ett antal år sedan kontaktade jag dem på uppdrag av en klient och fick ett gynnsamt resultat (advokat-klient-privilegium hindrar mig från att avslöja några detaljer).
Det finns TAS-kontor i alla 50 delstater och District of Columbia. Det finns en TAS-kvalificeringsverktyg som du kan använda för att se om din situation är lämplig för TAS-assistans. Det finns tre vägar genom vilka du kan avgöra detta: ekonomiska svårigheter, ett IRS-systemproblem eller rättvis och rättvis behandling.
- Notera: På grund av IRS-hanteringsproblem för returer 2020 är det osannolikt att TAS kan hjälpa till med skatteåterbetalningar eller andra ärenden på en obearbetad retur.
- Hur man kontaktar TAS: Välj ditt tillstånd och ring sedan det avgiftsfria numret till kontoret nära dig.
Slutsats
Stanna i affärer tillräckligt länge och du är skyldig att stöta på ett regulatoriskt problem. Bli inte avskräckt om du inte enkelt kan lösa problemet. Var ihärdig. Men om ansträngningarna misslyckas, kontakta ett regeringskontor som kan hjälpa dig att få en lösning och spara pengar på vägen.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link