[ad_1]
Om du inte redan har kartlagt din back-to-school-marknadsföringskampanj är det bäst att du kommer igång, och detta ny guide från Reddit kan hjälpa dig i din planering, med en rad insikter om vad föräldrar söker information om och hur de i allt högre grad använder Reddit för att hjälpa till i sin process.
De 56-sidig guide innehåller en rad tips som understryker Reddits potential i detta avseende – bland dem är detta:
”Reddit är den #1-plattformen föräldrar kommer till för uppriktiga och unyanserade råd.”
Reddit har verkligen blivit en mer framträdande destination för produktforskning och insikt, inom ett brett spektrum av områden, och enligt Reddit sträcker det sig även till föräldrar, som regelbundet diskuterar alla typer av ämnen i gemenskaper som r/föräldraskap, r/mommit, och r/askparents.
Så även om det kanske inte är den första plattformen som kommer att tänka på när man tänker på hur man ska nå föräldrar, vinner den faktiskt dragkraft som en viktig informations- och referenskälla, där USA och Tyskland ser den största tillväxten i föräldrasamtal på plattformen.
Den nya guiden innehåller en rad insikter om hur föräldrar engagerar sig i appen och var man kan nå dem, uppdelat efter olika ålders- och skolgrupper.
Guiden belyser också viktiga diskussionsämnen för föräldraskap i appen:
Och vilka typer av produkter de undersöker via subreddits:
Det finns också anteckningar om exakt när dessa konversationer tar fart, för att hjälpa din kampanjplanering,
Det är en praktisk översikt, med en rad tips, fallstudier och andra anteckningar som kan hjälpa dig att optimera dina back-to-school-kampanjer, på Reddit och i andra appar.
Vilket är värt att notera – medan fokus ligger på Reddit i sig, skulle anteckningarna här vara allmänt tillämpliga, när det gäller den information som föräldrar söker och när de letar efter mer insikt.
Det kan vara värt att kolla in – du kan ladda ner Reddits fullständiga Back to School Insights Guide 2023 här.
[ad_2]
Source link