
[ad_1]
Reddit har meddelat några nya annonsalternativ, eftersom det fortsätter att förfina sitt affärsfokus, i syfte att maximera sin intäktspotential.
Som också har sett det starta en ny kamp med användarna om API-prissättning – vilket gör det här till ett lite märkligt tidsbestämt meddelande. Men ändå har du nu några nya överväganden för dina Reddit-annonskampanjer.
Först och främst lanserar Reddit innehållsbaserad sökordsinriktning, för att hjälpa marknadsförare att visa sina annonser för ett bredare spektrum av användare i appen.
Som förklarat av Reddit:
”Innehållsbaserad sökordsinriktning ger annonsörer möjlighet att välja specifika sökord att associera med deras varumärke, eller till och med anpassa sökord med deras kreativa annonstext för ökad relevans. Med så mycket direkt trafik till Reddit-konversationstrådar som kommer från organiska sökningar eller forskningssessioner med hög intention, låser kontextuell sökordsinriktning upp värde för annonsörer under och efter diskussioner som utvecklas, eftersom vi vet att Reddit-trådar lever vidare som värdefulla, sökbara resurser för våra användare.”
Så istället för att fokusera på specifika grupper, kommer du nu också att kunna använda relaterade sökord i din kampanjuppställning, som sedan kommer att se dina annonser för användare som engagerar sig i dessa termer och diskussioner.
För att vara tydlig erbjuder Reddit redan gemenskaps-, intresse- och platsinriktningsalternativ inom annonsinställningsprocessen, med detta nya element inställt för att ge mer kapacitet att associera ett utökat urval av sökord med din kampanj. Så istället för att begränsa din räckvidd till vissa subreddits, kommer du att kunna gå bredare, baserat på de termer som specifika användare använder, vilket kan vara till stor fördel för vissa varumärken.
Reddit lanserar också produktannonser, som kommer att innehålla produktbeskrivningar och prisinformation, samt en ”Shop Now” CTA för att vägleda köpaktivitet.

Som du kan se i det här exemplet är Reddits produktannonser inriktade på att driva direkt shoppingaktivitet, med CTA-knappen som hänvisar tittarna tillbaka till annonsörernas webbplats.
”Produktannonser syftar till att sömlöst förbinda varumärken med konsumenter när de redan befinner sig i forskningsläge och redo att fatta ett köpbeslut. Integrerad i shoppingresorna som redan sker på Reddit, är produktannonser ett naturligt nästa steg i övervägandeprocessen när användarna förbereder sig för att göra ett köp.”
Reddit säger att produktannonser också kan byggas direkt från ett företags befintliga produktkatalog, utan behov av ytterligare kreativa resurser, vilket effektiviserar listningsprocessen.
”Om en annonsör redan aktiverar shoppingkampanjer på andra plattformar kan de enkelt importera samma kataloger till Reddit Ads Manager.”
Med tanke på att många människor nu använder Reddit som en nyckelproduktsökmotorför att få verkliga insikter från verkliga människor, i motsats till handplockade rekommendationer på företagswebbplatser, eller betalda kommentarer i andra format, kan det vara ett värdefullt övervägande, särskilt för varumärken som ser positiv uppmärksamhet i vissa subreddits.
Även om det är det mänskliga insiktsvärdet som också har utlöst den senaste motreaktionen på Reddit, med många subreddits inställd på att ”gå mörkt” nästa vecka i protest mot Reddits ökade API-prissättning, vilket kommer att sätta många användbara Reddit-appar från tredje part i konkurs. Från och med måndag kan plattformen verkligen vara väldigt tyst, men hittills har Reddit verkat oberörd i sin strategisom den implementerar för att hindra andra plattformar från att dra nytta av dess bredd av användarinskickade insikter och data.
Vad de utökade effekterna av det kommer att bli vet vi inte, men det är ett annat område att titta på när plattformen fortsätter att söka fler möjligheter till intäktsgenerering.
[ad_2]
Source link