[ad_1]
Om du någonsin har väntat i en lång kö vid en bar eller en drinkvagn för evenemang har du förmodligen upplevt en viss frustration. Det var precis det som sporrade idén till PourMyBeverage, ursprungligen känd som PourMyBeer.
Företaget använder innovativ teknik för att lösa detta nästan universella problem. Läs om deras system och företagets resa i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Erbjuder hällsystem för drycker.
Grundare och VD Josh Goodman berättade för Small Business Trends, ”Vi uppfann ett sätt för kunder på barer, restauranger, hotell, arenor och golfbanor att komma åt och betala för drycker när de häller upp. Denna dispenseringsmetod är 400 % effektivare än någon annan metod för att sälja drycker och kräver 50-70 % mindre personal än traditionella metoder för att sälja drycker.”
Affärsnisch
Tillhandahåller pålitliga, långvariga lösningar.
Goodman säger, ”Vi har aldrig fått våra system utbytta, medan vi har ersatt cirka 20 % av våra konkurrenters system som de har sålt. Detta beror på en mer välkonstruerad hårdvara och mjukvara i kombination med att vi är engagerade i att inte svika våra kunder.”
Hur verksamheten startade
Efter en negativ upplevelse på en traditionell bar.
Goodman förklarar, ”En natt på en bar i Baltimore tog det 20 minuter att få en drink och idén slog mig, ”Jag får pumpa min egen gas, varför kan jag inte hälla upp min egen öl.” Jag var besatt av det i några veckor och skrev en affärsplan, sedan byggde jag min egen prototyp och lärde mig själv att skriva kod så att gästerna kan hälla upp sina egna öl.
Största vinsten
Stänger affärer och växer över tiden.
Goodman säger, ”Tidigt var det att stänga de första affärerna för att göra det möjligt för företaget att överleva det första året. Senare skulle jag säga att det var vår första månad på $500 000 och att vi kunde anställa fler för att hänga med i tillväxten. Den senaste stora vinsten måste vara att avsluta affären med Coca Cola EuroPacific-partners för att köpa 25 % av vårt företag. Det partnerskapet har öppnat många fler dörrar som inte skulle ha öppnats annars.”
Största risken
Att göra en stor investering med en ny partner.
Goodman tillägger, ”I november 2014, med inte många alternativ, tog jag ett av dessa avlöningsdagslån som du måste betala tillbaka dagligen, löste in alla mina återstående 401 000 Dunkin-aktier för att placera en insättning på 100 000 $ hos det österrikiska ingenjörsföretaget för att gör vår egen egenutvecklade Self-Pour Technology. Jag hade aldrig skickat så mycket pengar någonstans, än mindre över havet. Jag litade på dem och behövde en produkt senast i april 2015. Jag hade sagt till mig själv att om detta inte fungerade gick jag åtminstone ut i en flamma av ära. Tack och lov gjorde det det.”
Lärdom
Hitta partners du kan lita på.
Goodman förklarar, ”Från 2010 till 2013 arbetade jag med några skumma affärspartners i Irland. De hade aldrig mitt bästa i åtanke, men jag blev förblindad av min spänning att följa denna väg. Även om jag lärde mig massor under den här perioden, är det aldrig värt det att vara i affärer med människor vars moral och värderingar inte stämde överens.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Tar deras koncept mobil.
Goodman säger, ”Jag skulle bygga ut 2 självhällande trailers för evenemang så att vi kan bevisa hur mycket mer effektivt det är än att förvänta sig att konsertbesökare ska vänta i 20 minuters kö för att få en drink.”
Rolig fakta
Deras specialitet är inte öl.
Goodman säger, ”Medan vi byggde upp vårt företag som PourMyBeer, är den bästa försäljningsprodukten i landet varje månad genom hela systemet inte öl, det är margaritas på fat. Vårt bästa läge säljer $60 000+/månad i Margaritas på fat.”
* * * * *
Bild: PourMyBeer
[ad_2]
Source link