[ad_1]
Pinterest lägger till ytterligare ett sätt för varumärken att driva trafik från appen, med djuplänkning från Pins som leder användarna tillbaka till en specifik sida i respektive återförsäljares mobilapp.
Det kommer att göra det lättare att dra nytta av uppmärksamheten från Pinners som kommer till plattformen i ett shoppingtänk, genom att leda dem längs vägen till ett köp.
Som förklarat av Pinterest:
”För återförsäljare kommer mobila djuplänkar omedelbart att leda Pinterest-användare till en specifik sida i sin mobilapp, vilket gör det lättare att handla produkter efter att ha klickat på en shoppingannons de upptäckt på plattformen. Att eliminera extra steg och klick kan i slutändan få en inkrementell inverkan på en återförsäljares shoppingkampanj.”
Pinterests djuplänkar kommer att vara tillgängliga för shoppingannonser, med genomklickningar som automatiskt öppnar produktlistan i återförsäljarens app på användarnas enhet, om de har den installerad.
”Om användaren inte har återförsäljarens app installerad förs de istället till den mobila webbsidan – allt i Pinterest-appen. Den sömlösa användarresa som erbjuds av mobila djuplänkar förkortar vägen till köp genom att ta bort ytterligare steg, vilket leder till högre konverteringar för annonsörer och återförsäljare.”
Det är ett potentiellt värdefullt tillägg som ger mer direkt trafiknytta från Pinterest, vilket kan hjälpa till att underlätta konvertering i din egen app.
Självklart har Pinterest också en egen Produktnålar, och andra shoppingalternativ, som är utformade för att maximera köpaktiviteten i appen. Men de kopplar också tillbaka användarna till återförsäljarnas webbplats – vilket kan göra djuplänkning till en mer värdefull och hållbar väg för att driva kundtrafik.
Det är värt att överväga hur som helst – du kan lära dig mer om Pinterests nya djuplänkningsalternativ här.
[ad_2]
Source link