[ad_1]
DG Yuengling & Son Inc., det äldsta bryggeriet i Amerika, har avslöjat världens största QR-kod som odlats från grödor. QR-koden är ungefär ¼ mil lång och ¼ mil bred, vilket motsvarar ungefär samma längd av 20 fotbollsplaner.
Yuengling Brewery presenterar världens största QR-kod
Den gigantiska QR-koden har skapats som ett erkännande av lantbruksindustrin, som spelar en integrerad roll i ölproduktionen.
För att odla världens största QR-kod från grödor, samarbetade Yuengling med Chalfant Family Farms, ett familjeföretag i Farmland, Indiana. Grödorna planterades i maj 2022.
En unik version av bryggeriets ikoniska Stars and Stripes QR-kod visas för närvarande på speciella burkar med Yuengling Lager.
Företag tänker utanför boxen med QR-koder
Berättelsen belyser hur företag blir kreativa med hjälp av QR-koder. Quick Response (QR)-koder har använts av företag i åratal för att hjälpa till att engagera sig med kunder och samtidigt göra det lättare att få tillgång till information om deras produkter eller tjänster.
Från tidningsannonser till fastighetsskyltar, småföretag blir allt mer kreativa med QR-koder för att utöka sin räckvidd till kunder och skapa minnesvärda och praktiska sätt att förmedla viktig information.
Kontaktlösa betalningar
Under pandemin vände sig många restauranger till QR-koder så att kunder kunde se kontaktlösa menyer för att begränsa spridningen av viruset. Att använda QR-koder för att göra det möjligt för kunder att göra kontaktlösa betalningar tog också fart under pandemin, vilket skapade ett säkrare sätt att handla.
Yuengling bryggeri leder vägen när det gäller att generera kreativa QR-koder för att ha en bestående inverkan på konsumenterna.
Världens största QR-kod gjord av grödor har nu Yuenglings begränsade upplaga av kamouflage Team RWG-burkar. När de skannas låser fansen upp möjligheten att fördjupa sig i en digital Stars & Stripes-upplevelse där de kan donera till Team Red, White & Blue (Team RWB) och bryggeriets mångåriga veterans välgörenhetspartner. De kan se Stars & Stripes Brand Ambassador Lee Brices musikvideo ”More Beer”. Fans kan sedan delta i en tävling för att vinna biljetter för att se Brice på turné i sommar och handla i bryggeriets virtuella presentbutik.
En QR-kod som ingen annan
Sheryl Yuengling, en sjätte generationens familjemedlem, förklarade tanken bakom QR-koden.
”Det här är en QR-kod som ingen annan. När vi går in i den bakre halvan av sommaren ville vi erbjuda en unik och rolig påminnelse om att stödja Team RWB och ha lite kul med Lee Brice. Dagens avtäckning belyser ytterligare bryggeriets året runt-kampanj tillägnad att stödja vår nations hjältar.”
Yuengling har varit i drift sedan 1829. Produktionen av Yuengling-produkter sker i två bryggerier i Pottsville, Pennsylvania, och ett i Tampa, Florida. Skapandet av världens största QR-kod gjord av grödor, som nu finns på speciella burkar över hela USA fram till slutet av sommaren, vilket gör det möjligt för kunder att fördjupa sig i en digital Stars & Stripes-upplevelse, är ett bevis på att när det kommer till QR koder är möjligheterna nästan oändliga.
Små företag måste tänka kreativt för att få ut det mesta av Quick Response-koders oändliga marknadsföringsmöjligheter.
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
Bild: Yuengling
[ad_2]
Source link