
[ad_1]
Det nya företaget bakom den konversationsbaserade AI-plattformen övertecknade för den första finansieringsrundan eftersom investerare ser möjligheter på den förväntade marknaden för 46 miljarder dollar
Terry Walby, grundare av Thoughtonomy (såld till Blue Prism för $100 miljoner), bland medgrundarna av OpenDialog AI Ltd
London, Storbritannien: 24 maj 2022: OpenDialog AI Ltd. (OpenDialog AI), ett nystartat företag som siktar på att frigöra potentialen hos konversations-AI-teknologi, har samlat in 5 miljoner USD i sin första finansieringsrunda.
Finansieringen säkrades på bara fyra veckor, med en överteckning av potentiella investerare, vilket tyder på en sektor som förväntas växa till en uppskattad marknad på 46 miljarder USD globalt 2028, enligt Data Bridge. Investeringen kommer att användas för vidare produktutveckling och för att stödja expansionsplaner i Storbritannien och andra stora marknader globalt.
Grundarteamet bakom OpenDialog AI inkluderar teknologientreprenören Terry Walby – grundare och VD för Thoughtonomy, som såldes till Blue Prism för 100 miljoner USD 2019, Dean Chapman, som tidigare var Chief Commercial Officer för Thoughtonomy, och Dr Ronald Ashri som ledde forskningen som OpenDialogs AI-kapacitet bygger på.
Dean Chapman
Dr. Ashri har övervakat inkubationen av teknologin sedan den första starten 2019, arbetat med experter på området och validerat med potentiella kunder och användningsfall för att skapa en marknadsklar, företagsklass SaaS-plattform. De tre medgrundarna gick samman för att kommersialisera och vidareutveckla produkten för att ta itu med utmaningarna och problemen med befintliga konversations-AI-tekniker och bygga ett ambitiöst nytt företag i rymden – ett som kommer att förändra hur människor interagerar med maskiner.
Terry Walby, medgrundare av OpenDialog AI kommenterade:
Terry Walby
”OpenDialog kommer äntligen att göra det möjligt för företag och konsumenter att inse den spelförändrande potentialen hos konversations-AI – att gå bortom de ofta smärtsamma upplevelser som levereras av nuvarande chatbots och AI-assistenter. Marknaden har ropat efter en lösning som denna, en som inte bara driver verklig operativ effektivitet utan också förbättrar och förenar kundupplevelsen över ett brett spektrum av kanaler.”
Walby fortsatte:
”Vi har sammanfört ett mycket erfaret team som är otroligt entusiastiska över potentialen i den här tekniken, och denna första finansieringsomgång kommer att göra det möjligt för oss att snabbt skala verksamheten och bygga på de grunder som redan finns på plats.”
OpenDialog är en konversationsbaserad AI-plattform för att designa, utveckla och distribuera smartare människa-till-maskin-konversationer. Det gör det möjligt för varumärken att ha verkligt engagerande interaktioner och har redan säkrat flera högprofilerade varumärken som kunder inklusive; BDO, Peppercorn Insurance och The Cyber Helpline.
Daniel Gweder, innovationschef, BDO Switzerland, kommenterar effekterna av OpenDialog:
”OpenDialog gör det möjligt för oss att tillhandahålla innovativ och automatiserad support för våra kunder i en mycket reglerad miljö. Såvitt jag vet är det det enda verktyget för att tillhandahålla en sådan sömlös integration av tjänster och teknologier för att stödja vårt samarbete med kunder”.
OpenDialog levererar värde till företag av alla storlekar och i praktiskt taget alla branscher och eftersom det är en SaaS-produkt är det extremt enkelt och snabbt att implementera. OpenDialog har en konversationsdesigner utan kod som gör det möjligt för företag att skapa fantastiska kundupplevelser som omedelbart kan implementeras. Nyligen använda fall inkluderar en advokatfirma som använder plattformen för att pröva sökandes behörighet för en grupptalan, ett läkemedelsföretag som interagerar med människor som rapporterar negativa effekter från deras läkemedel och en utmanare inom försäkringsmarknaden som distribuerar plattformen över sina kundinriktade kanaler att leverera marknadsledande effektivitetsvinster.
I en kommentar om tekniken sa Dr Ronald Ashri, medgrundare av OpenDialog AI:
Dr Ronald Ashri
”Conversational AI förändrar hur människor använder datorsystem. Under de senaste 40 åren har människors sätt att interagera med maskiner förblivit detsamma – ett tangentbord, en mus och en skärm. Vi måste förstå hur man använder maskinerna på ett sätt som passar in i deras mycket snäva och begränsade möjligheter för interaktion. Men vi vänder på det här och lägger ansvaret på tekniken att förstå människor. OpenDialog introducerar, genom en ny kombination av AI-tekniker, ett nytt tillvägagångssätt för att underlätta naturliga, kontextrika konversationer med maskiner och gör dessa funktioner lättillgängliga för alla företag.”
För mer information om Opendialog, besök https://opendialog.ai/.
-SLUTAR-
[ad_2]
Source link