[ad_1]
Så många som 2 av 3 amerikaner är mer intresserade av köp nu betala senare (BNPL) 2022 jämfört med före pandemin.
Ökningen av köp nu-betala senare betalningsalternativ för konsumenter och företag
Den växande efterfrågan på BNPL lyfts fram i en infografik av Opy, en betalningsfintech.
Infografiken delar resultaten av undersökningen som undersökte trender och åsikter från 1 000 amerikanska konsumenter.
Konsumenter vill ha flexibla betalningsalternativ
Det visar att konsumenter efterfrågar flexibla betalningsalternativ, med 43 % av tandpatienterna som vill ha BNPL och samma antal husdjursägare som rapporterar den preferensen.
Majoriteten av de tillfrågade sa att att ha flexibilitet över betalningar är den mest önskade egenskapen hos BNPL.
Konsument oro över betalningar
Infografiken visar att nästan 75 % av konsumenterna mellan 43 och 57 år är oroliga för sjukvårdskostnader. 66 % av djurägarna är oroliga över att ha råd med framtida veterinärkostnader. Med oro över betalningar som vanligt är 2 av 3 amerikaner bekanta med BNPL som ett alternativ till kredit, debitering eller kontanter, visade undersökningen.
Fördelar med BNPL
Studien tittade på vad konsumenter anser vara fördelarna med BNPL. 43 % av husdjursföräldrarna angav betalningsflexibilitet som den största fördelen. 30 % av de tillfrågade gillar att använda BNPL för att undvika kreditkortsavgifter och räntor, och 22 % av konsumenterna gillar de rättvisa, fasta priserna som BNPL erbjuder.
Vem är intresserad av BNPL?
Opys studie undersökte olika demografiers samband med denna typ av betalningslösning.
Om det upptäcks att konsumenter på östkusten är mer benägna att använda BNPL än västkusten, med 55 % av östkustens svarande som säger att de är intresserade av BNPL jämfört med 42 % på västkusten.
Forskningen avslöjade också att millennials intresse för BNPL har ökat mer än någon annan åldersgrupp under pandemin.
Opys undersökning kan vara koncentrerad till veterinär- och tandvårdsbetalningar, men den betonar vikten av att ge konsumenter BNPL och flexibla betalningslösningar, oavsett vilka varor ett företag säljer.
Bild: Opy
[ad_2]
Source link