
[ad_1]
Meta lanserar flera nya verktyg och funktioner för att hjälpa kreatörer på Instagram och Facebook att utöka sin räckvidd, växa sin globala publik och tjäna ett gott uppehälle. Det finns nya möjligheter att tjäna pengar och sätt att engagera följare och fans, så låt oss ta en titt på de nya verktygen och funktionerna som snart kommer till Instagram och Facebook.
Nya verktyg för kreatörer att tjäna pengar på Facebook och Instagram
Skapare på Instagram kommer snart att kunna skapa sina egna digitala samlarföremål på plattformen, och till och med sälja dem till fans. Försäljningsprocessen kan ske både på och utanför Instagram, och kommer att ge användarna ett nytt sätt att stödja sina favoritskapare.
En komplett verktygslåda kommer att vägleda skapare från att designa ett digitalt samlarobjekt på Polygon blockchain till att visa det på Instagram och sedan sälja det. Funktionen testas redan med en liten grupp kreatörer i USA, och den kommer att utökas snart.
Meta kommer också att lägga till ännu fler sätt för användare att visa uppskattning för sina favoritskapare, vilket hjälper dem att stärka sin community och bygga upp sin verksamhet.
Utökar Instagram-prenumerationer
Meta kommer att utöka tillgången till prenumerationer på Instagram till alla kvalificerade kreatörer i USA. Planen är att hjälpa kreatörer att få en mer förutsägbar inkomst via sina prenumerationer, samt att ”kontakta djupare” med sina mest engagerade följare.
Prenumerationsfunktionen lanserades ursprungligen tidigare i år för ett begränsat antal kreatörer. Det ger dem möjlighet att skapa exklusivt innehåll för sina följare till ett fast månadspris, samt ge andra fördelar för sina mest engagerade fans.
Stjärnor och gåvor
Stjärnor på Facebook kommer automatiskt att aktiveras på offentligt innehåll, inklusive Reels, för att göra det lättare för människor att upptäcka. Den utökade funktionen testas för tillfället med ett utvalt antal kreatörer runt om i världen, och kommer att tillåta Facebook-användare att lära sig om och använda stjärnor på fler platser på Facebook.
Det finns också nya funktioner för kreatörer som gör det lättare att tjäna stjärnor och interagera med stjärnavsändare. Dessa inkluderar community-utmaningen Stars Party som är tillgänglig för Reels, och en ny uppsättning virtuella presenter som är skräddarsydda för specifikt innehåll som en gåva med hundtema till en rulle om en valp gjord av en kreatör som specialiserat sig på husdjursrelaterat innehåll.
Facebooks nya professionella läge
Ett nytt ”professionellt läge” kommer till Facebook, vilket är en ny profilinställning som gör det möjligt för kreatörer att presentera en offentlig närvaro samtidigt som de behåller sin personliga Facebook-upplevelse. Den innehåller en uppsättning verktyg för att utveckla en global gemenskap från en personlig profil, samt ge tillgång till innehåll och publikanalys, utbildningsresurser och mer.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link