
[ad_1]
Snapchat har meddelat en ny integration med eBay. Nu kan säljare på eBay dela sina listor på Snapchat med lätthet, snabbhet och effektivitet.
Ny Snapchat-funktion riktad till eBay-säljare
Med hjälp av Snapchat-kameran på iOS eller Android kan säljare lägga sina varor direkt framför vänner på den populära snabbmeddelandeappen för att ge sina listor maximal exponering.
För säljare online är marknadsföring av varor till försäljning på sociala medier ett effektivt sätt att få mer exponering av produkter till försäljning, sätta varor inför rätt personer och maximera chanserna att sälja varor.
Integrera eBay-annonser med Snapchat
Att integrera eBay-listor med Snapchat kan hjälpa säljare att få kontakt med följare och ge deras varor maximal exponering.
Med hänvisning till fördelarna med den nya funktionen för köpare och säljare, säger Snapchat: ”Mer än 142 miljoner köpare handlar på eBay globalt för att hitta allt från de senaste sneakerdropparna till sällsynta vintagehandväskor, och nu har Snapchatters ett sömlöst sätt att dela vad de har tittat på, eller till och med vad de säljer, precis där samtal med riktiga vänner pågår.”
Dela objekt på Snap i några enkla steg
Säljare väljer helt enkelt valfri notering, tryck på delningsikonen och tryck sedan på alternativet ”Snapchat”. Säljaren kommer automatiskt att dirigeras till Snapchat-kameran med den automatiska eBay-dekalen.
Därifrån kan säljare skapa en original Snap tillsammans med ett professionellt eBay-klistermärke, och lager med hjälp av något av Snapchats kreativa verktyg.
När säljaren skickar Snap med en eBay-dekal till sin berättelse eller direkt till sina vänner, kan tittaren trycka på eBay-dekalen och kommer att tas till listan i eBay-appen.
Medan säljare bara kan marknadsföra sina varor till sina anslutningar på Snap, är det ingen avgift för funktionen, så de kan i princip marknadsföra produkter gratis.
Snapchat utökar utbudet av e-handel
Den integrerade eBay-funktionen är det senaste verktyget i Snapchats e-handelserbjudanden. I april 2022 började Snapchat rulla ut en ny AR-funktion på sin plattform. Den introducerar också en ny svit av AR-innehållsskapande och shoppingverktyg som syftar till social handel. Detta inkluderar en funktion som kallas ”Dress Up”, som gör det möjligt för användare att prova kläder virtuellt, vilket kan vara ett effektivt sätt för säljare av kläder att sälja fler produkter.
I maj i år introducerade Snapchat flera AR-baserade shoppingfunktioner, inklusive API-aktiverade linser. Företaget uppdaterade också skrivbordsappen Snapchat Lens Studio som kommer med flera avancerade verktyg inklusive Connected Lenses, som gör det möjligt för kunder att interagera i realtid.
Appen för direktdelning gör det också möjligt för Amazon-säljare att visa produktlistor via Snap Camera.
För onlinesäljare är det viktigt att de förblir uppdaterade om nya funktioner och integrationer med sociala plattformar så att de kan förbli konkurrenskraftiga, nå det maximala antalet potentiella köpare och i slutändan sälja fler produkter.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link