[ad_1]
Ökande kostnader, personalbrist och förseningar i leveranskedjan leder till en ”aggressionsepidemi” enligt säkerhetsexperter för personal, Safepoint. De hävdar att deras nya app är unikt kapabel att ge det stöd som arbetarna behöver samtidigt som de håller jämna steg med en mer flexibel arbetsstyrka.
Covid, levnadskostnader och aggressionsepidemin
De kombinerade effekterna av Covid och levnadskostnadskrisen har skapat oöverträffade risker för företag och anställda, säger ensamarbetande experter Safepoint.
Safepoint förklarar hur många företag är oförberedda på komplexiteten i att skydda och övervaka sina distansarbetare under, vad de kallar, en ”aggressionsepidemi”. Dessutom hävdar de att traditionella ensamarbetande lösningar ”inte klarar sig” med dessa nya utmaningar.
Vilka är riskerna för ensamarbetare och deras arbetsgivare 2022?
Safepoint pekar på två nya utmaningar som har dykt upp sedan Covid-pandemin. För det första har ökningen av distansarbete och flexibelt arbete inneburit att många företag har svårt att skydda sin personal, uppfylla ensamarbeteslagstiftningen och till och med hålla reda på var deras personal är eller vad de gör.
Före pandemin var andelen personer som arbetade hemifrån under några av veckorna bara 12 %. Nu ligger den på 38%. Medan Safepoint välkomnar mer flexibilitet och valmöjligheter i hur personalen väljer att arbeta, varnar de för att företag kanske inte har övervägt hur de ska övervaka sin personals säkerhet när de inte är baserade på sin arbetsplats.
Den andra utmaningen är graden av aggression och våld som har byggts upp över pandemin och den efterföljande levnadskostnadskrisen. Ökande kostnader, personalbrist, väntetider och förseningar i leveranskedjan har resulterat i ökad kundaggression inom många branscher.
Kundinriktade roller inom hälso- och sjukvård, detaljhandel och kundtjänst upplever alla växande frekvenser av övergrepp och våld. En NHS-trust såg en ökning med 20 % av våldsamma attacker mot sin personal förra året, medan detaljhandeln såg en tredjedel ökning av övergrepp.
Safepoints vd, Callum Coombes, kommenterar det
”Vi ser oöverträffade nivåer av aggressivt beteende riktat mot vår frontlinjepersonal. Antalet övergrepp och våld ökar över hela linjen. Samtidigt är det fler som arbetar på distans på egen hand eller i mindre team. Vi tror att denna ökade flexibilitet kan vara bra, men det gör det svårare att hålla reda på personalen och att uppfylla hälso- och säkerhetslagstiftningen.”
Som ytterligare poäng säger Callum att traditionella ensamarbeteslösningar har ”misslyckats med att hålla jämna steg” med förändrade arbetsmönster och att Safepoints nya ensamarbetande app ger en ”unik lösning för att hålla personalen säker och organiserad”.
Den första appen för ensamarbete och teamledning
Safepoint är en av de ledande ensamma arbetslösningarna i Storbritannien och har tillhandahållit personalskydd för NHS, Mitsubishi, Michelin och Specsavers.
Sedan 2017 har de tillhandahållit ett tredelat system: smarta larm via sina appar och bärbara enheter; 24/7 övervakning via deras larmmottagningscentral; och en skrivbordsbaserad webbportal för att hålla reda på alla.
I år har Safepoint dock helt ombyggt sin ensamarbetande app för att återspegla den ökande populariteten för distans- och hemarbetare och för att hålla frontpersonalen säker genom aggressionsepidemin.
Med sin nya lone worker-app har Safepoint utökat sin lone work-funktionalitet och lagt till ett kraftfullt – och vackert designat – teamledningssystem. Genom teamkartan, uppgiftsuppdelningar och liveprofiler är det nya systemet avsett att hålla arbetare skyddade och produktiva hela dagen, oavsett när, var eller hur de arbetar.
Utvecklingen av den nya appen har letts av Safepoint CTO James Rogers, som säger att att vara det första företaget som verkligen kombinerar teamledning med skydd för ensamarbetare verkligen har förändrat hur deras kunder använder appen.
James Rogers kommenterar ytterligare:
”Säg att jag är ute och går och jag behöver hjälp med ett jobb. Jag kan öppna Safepoint och se att min kollega Jen är precis på vägen. Jag trycker helt enkelt på hennes ikon; för att kolla vad hon jobbar med och när hon är klar. Jag kan sedan ta upp hennes nummer och ringa henne – allt från appen.”
Hantera nödvarningar när du är på språng
Med Safepoints 24/7 övervakningstjänst, GuardianPlus, hanteras alla larm (som kan utlösas manuellt, eller automatiskt om arbetaren har fallit eller inte svarar) av Safepoints team av professionella räddningspersonal.
Safepoints nya app behåller GuardianPlus-funktionerna som deras kunder älskar men gör det också lättare för teamledare att hålla reda på dessa nödåtgärder. Bara genom att titta på appen kan de omedelbart se att en varning har utlösts och hur den hanteras av en GuardianPlus-svarare. Det låter till och med dessa lagledare ”ta över” när som helst, med tillgång till arbetarens uppgiftshistorik, telefonstatus och liveplats.
Säkrare arbetare, gladare team
Safepoint har alltid trott att säkerhet för ensamarbetare inte borde vara en övning. De säger att Safepoints nya app handlar om mer än att ”utlösa larm” och ”checka in”; det handlar om att ge människor möjlighet att arbeta flexibelt och självständigt, samtidigt som de är skyddade och uppkopplade.
Safepoint säger att den ”intressanta delen” är att se hur företag kommer att använda de nya funktionerna.
”Vi ser redan att kunder använder den nya appen på sätt som vi inte kunde ha förutspått”, avslutade Safepoints VD, ”oavsett om det handlar om att spåra leveranser eller att se till att ett säkerhetsteam är korrekt distribuerat, ser vi hur användbar den här appen kan vara . Och samtidigt känner arbetarna sig säkrare. Det är en win-win för oss!”
Safepoints nya ensamarbetarapp är tillgänglig nu för iOS och Android. Den som är intresserad kan boka en gratis demo, eller starta en helt gratis provperiod, via safepointapp.com.
~ Slutar ~
[ad_2]
Source link