[ad_1]
Dropbox har meddelat att individer i USA nu kan börja använda den nya Dropbox shop-appen för att sälja sitt digitala innehåll som konst, plug-ins och musik.
Ny Dropbox Shop tillåter kreatörer att sälja digitala tillgångar
Butiken är fortfarande i betaversion men du kan skapa produktlistor och anpassa ditt skyltfönster, samt spåra din butik och produktprestanda med detaljerad information om försäljning, intäkter och kundåtgärder. Butiken har även ett säkert betalningssystem och automatisk leverans.
Hur skapare kan använda Dropbox Shop
Dropbox har gjort det enkelt för kreatörer att sälja sitt digitala innehåll via butiken. Du lägger helt enkelt till ditt innehåll från Dropbox, ställer in en anpassad miniatyrbild, video eller ljudförhandsvisning och ställer sedan in priset med alternativet att aktivera dricks. Dropbox skapar sedan en delbar eller inbäddningsbar länk så att vem som helst kan köpa dina produkter.
Ditt butikskonto har upp till 50 GB bilder, ljud, video och dokument i varje annons, och varje såld vara levereras automatiskt vid betalning. Du kan klistra in dina produktlistningslänkar i inlägg på sociala medier, e-postmeddelanden och webbsidor för att dela med kunder direkt, eller alternativt kan du bädda in listor på din egen webbplats.
Dropbox samarbetar med PayPal och Stripe så det finns flera betalningsalternativ inklusive alla vanliga kreditkort och Google Pay.
Du kan också skapa din egen e-handelsbutik i Dropbox-butiken, samt redigera din profil och anpassa din butiksadress för att visa dina produkter i ett varumärkestema.
Analytiska verktyg inkluderar möjligheten att granska sammanlagd försäljning och försäljning på listningsnivå, såväl som visningar och totala intäkter. Kreatörer kommer också att kunna se kundinformation som trafikkälla, detaljerade åtgärder och historiska transaktioner.
En flexibel digital försäljningsupplevelse
Ett Dropbox-uttalande löd: ”Innehållsskapare har länge använt Dropbox för att lagra och dela sitt digitala arbete. Och detta behov har bara ökat under pandemin, eftersom fler och fler människor vill försörja sig på att göra det de älskar. Med Dropbox Shop har vi designat en mer värdefull och flexibel digital försäljningsupplevelse för kreatörer genom att effektivisera processen att dela – och tjäna pengar på – deras innehåll, allt inom Dropbox.
”Denna nya plattform gör det möjligt för kreatörer att enkelt sälja innehåll – från e-böcker och recept till utskrifter och träningsvideor – direkt till sina kunder, så att de kan spendera mer på att göra det de älskar: att skapa.”
Dropbox-butiksanvändaren Sally Schönack, en fitnesstränare och influencer för Fit With Sally, sa: ”Det jag verkligen gillar med Dropbox-butiken är att den är väldigt enkel att använda och du kan skapa en butik väldigt snabbt. Det gör att jag kan fokusera på det jag är bra på istället för att ta reda på logistiken för en ny plattform.”
Dropbox Shop väntelista för team
Betaversionen av Dropbox-butiken är för närvarande endast tillgänglig för individer i USA, med lag som fortfarande behöver registrera sig på väntelistan. Skapare utanför USA kan också registrera sig på väntelistan, och Dropbox kommer att informera alla på listan när den är tillgänglig att använda.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link