[ad_1]
Metas nya Twitter-konkurrent, Trådar, har verkligen tagit fart. Och även om det fortfarande finns en mängd funktioner som den behöver innan den verkligen kan erbjuda ett fullständigt alternativ till Twitter, är en sak som Meta inte planerar att lansera någon gång snart en traditionellt onlineannonseringsprogram för plattformen.
Som svar på en tråds användares inlägg om annonser som kommer till tjänsten, hörde företagets grundare och VD Mark Zuckerberg in för att klargöra Metas planer.
”Vårt tillvägagångssätt kommer att vara detsamma som alla våra andra produkter: få produkten att fungera bra först, se sedan om vi kan få den på en tydlig väg till 1 miljard människor, och först då tänka på intäktsgenerering vid den tidpunkten,” Zuckerberg sa(öppnas i en ny flik).
Även om Meta tydligt säger att traditionell onlineannonsering inte kommer till Threads riktigt än, är det knappast det enda sättet att tjäna pengar på innehåll på sociala medier. Marknadsförare behöver inte vänta på att Threads ska köra ett annonsprogram för att kunna använda plattformen för sponsrat innehåll och influencer-marknadsföring.
Fastän Meta har ännu inte kommenterat sina planer på att stödja varumärkesstyrt sponsrat innehåll på Trådaren ny rapport från Axios(öppnas i en ny flik) indikerar att Threads snart kommer att introducera en uppsättning funktioner som syftar till att hjälpa varumärken att driva sina egna reklamkampanjer. Och dessa verktyg och policyerna kring dem kommer direkt från Threads uppkopplade plattform, Instagram.
”Instagram arbetar för att snabbt göra [branded content tools] tillgängligt, vilket skulle ge marknadsförare en möjlighet att börja experimentera med betald marknadsföring, medan reklam fortfarande inte är tillgänglig”, rapporterade Axios angående dessa Instagram-sponsrade innehållsfunktioner som kommer till Threads.
Att vara Instagrams verktyg för varumärkesinnehåll(öppnas i en ny flik) redan är offentligt tillgängliga, det är lätt att se nu vad som kommer till trådar. Instagram kräver att sponsrade inlägg är tydligt märkta på plattformen så att användarna vet att de tittar på betalt innehåll. Det betyder att om en influencer får betalt för att skriva om ett varumärke måste de informera användarna om det. Detta kan också inkludera inlägg där en produkt eller tjänst har tillhandahållits till influencern gratis. Med det här verktyget lägger Instagram upp en ”Betalt partnerskap med…”-tagg på lämpligt innehåll. Trådarnas varumärkesinnehåll kommer att fungera ungefär på samma sätt.
För närvarande, på Instagram, måste varumärkeskonton ansöka om att få använda dessa verktyg för varumärkesinnehåll. Det verkar som att trådar också kan kräva detta, men det kan ändras.
Det verkar som att Meta försöker gå en fin linje mellan att tillåta sponsrat innehåll för att mätta varumärken och att undvika traditionella annonser för tillfället så att användarna inte drivs bort av att bli översvämmade med annonser innan trådar blir en integrerad del av deras alla online erfarenhet.
Dessutom kan det finnas en extra bonus till detta för Threads-användare. Många har kritiserat hur varumärkeskonton och influencers för närvarande främjas av Threads rekommendationsalgoritmer och genomsyrar hela deras flöde. En biprodukt av en sponsrad etikett kan vara att hjälpa användare att undvika den här typen av inlägg eftersom de blir mycket mer uppenbara.
I vilket fall som helst är denna mellanväg ett smart drag från Meta och kan mycket väl hjälpa Threads att undvika att tappa användarnas intresse när det inte längre är den senaste skinande nya onlineleksaken.
[ad_2]
Source link