[ad_1]
Vad är ett hybridevenemang och vilka är för- och nackdelarna med att gå hybrid till ditt nästa affärsmöte? Följ med oss för detta Small Biz Trends i: 15 avsnitt där Monique Johnson, grundare av Live Video Lab och MOVE Experience, svarar på dessa frågor, samt ger några råd för att göra ditt nästa virtuella evenemang till en framgång. Monique har tidigare satt sig ner med oss för att prata om hur virtuella evenemang kan hjälpa till att bygga upp din verksamhet, och vi är glada över att ha henne tillbaka på vår show!
Vad är ett hybridevenemang?
Shawn Hessinger: Låt oss prata om hybridhändelser eftersom du inte är en förespråkare för dem. Du kanske kan prata lite om varför folk gör dem, om det kan vara en bra idé eller en dålig idé att försöka få till det, beroende på dina resurser.
Monique Johnson: Hybrid försöker gifta sig personligen och virtuellt om vi strikt diskuterar en virtuell konferens eller virtuell händelse. Hybrid fanns förut, men före pandemin var det mest en passiv upplevelse. Med andra ord var det ungefär som ”låt oss bara livestreama det här” eller ”bra, vi får en virtuell publik.” Men det fanns ingen riktig uppmärksamhet åt dem. Det fanns inget engagemang från publiken, och deltagaren som tittade på den virtuella sidan kan skriva i chatten. Och många människor hade inte något chattrum eller moderator.
Anledningen till att jag inte är en förespråkare för hybrid är på grund av fyra saker:
- Under pandemin var det en passiv upplevelse. Och många gånger tror folk idag att det fortfarande är okej. Det är dock inte ok och folk måste engageras. Och eftersom vi har översvämmats av Zooms, Zoho-möten och alla typer av virtuella plattformar, är folk vana vid att bli pratade med, även om de har blivit trötta på att vara på Zoom-samtal hela dagen. Så om du ska göra en hybridupplevelse kan du inte längre bara göra något som, vi ska bara sätta på en kamera, få den att komma in i den virtuella plattformen och det är allt. Du kan inte göra det, och du behöver åtminstone en chattmoderator.
- När du gör en hybridupplevelse har du två publik. Du har de som är personliga och de som är virtuella. Som ett resultat av det måste du ta reda på hur du ska kunna engagera båda publiken samtidigt.
- om du verkligen ska göra hybrid, tänk på att bara för att du gör något personligen behöver det inte nödvändigtvis ske samtidigt för dem som är virtuella. Låt oss säga att du kommer att låta personer göra en verklig övning eller något liknande. De kan i princip inte delta. Så, vid den tidpunkten, om du kan dedikera en annan medvärd eller kanske du går backstage medan de är personligen, gör en övning och du justerar dem i praktiskt taget för att göra något annat eller något liknande.
- Slutligen, beroende på vilken typ av evenemang du gör… låt oss bara säga att du gör ett registreringsevent eller ett försäljningsevenemang där du planerar att pitcha något eller ge ett erbjudande, ett program etc., vad vi har sett, åtminstone under det senaste året eller så, är att de som gör virtuella har konverterat mycket högre än de personligen. Så det är en sak.
Som du kan säga är hybrid mycket mer komplicerat. Men om du verkligen vill tjäna ditt folk och göra hybrider på lämpligt sätt, avsiktligt och strategiskt, är det bara några första saker som du måste tänka på eftersom det annars kommer att bli en flopp.
Så bestäm dig för om du ska göra det virtuellt eller om du ska göra det personligen. Men att gifta sig med de två är en utmaning. Och som facilitator måste du hålla båda publiken engagerade.
Hur du får igång ditt hybridevenemang
Shawn Hessinger: Så jag har bestämt mig för att jag vill göra en virtuell händelse. Hur kommer jag igång?
Monique Johnson: För det vi gör på Live Video Lab fokuserar vi verkligen på upplevelsen. Och när vi säger erfarenhet menar vi hur vill du att din deltagare ska känna? Oavsett om de bestämmer sig för att arbeta med dig eller inte, vill du ändå att de ska känna på ett visst sätt. Du vill säkerställa att de går iväg med något. Se till att när som helst under ditt evenemang när du listar det och brainstormar, frågar du vad de kan gå iväg med.
Så för mig är det det största eller viktigaste första steget upplevelsen av hur de kommer att känna, om de kommer att se att bara utnyttja alla fem sinnena, för ärligt talat, vi har att göra med mycket med ett virtuellt evenemang, och när du är värd för ett så handlar det om energihushållning. Vi har att göra med den lilla lådan, och det är en sak. Jag tar upp det mesta av den här lilla lådan du ser på den här kameraramen. Och många gånger tar folk inte ens hänsyn till det. För om jag skulle backa så är det mindre engagerande. Eller om jag är så här, här är det annorlunda. Så även något så enkelt som det är att utnyttja upplevelsen.
En annan sak skulle vara på grund av virtuella händelser som vi kan titta in i människors miljöer. Du kan till exempel se föremål på mitt hemmakontor, även om kameran är lite låg. Den bilden bakom mig är av Bob Marley, och du skulle bli förvånad över hur många gånger det är en konversationsstartare. Folk älskar Bob Marley!
Vilken plattform är bäst för virtuella evenemang?
Shawn Hessinger: Låt mig ställa en teknisk fråga. Plattformsmässigt, om du försöker bestämma när du ska göra ett virtuellt evenemang, hur bestämmer du på plattformen vilken teknik du använder för att göra det virtuella evenemanget?
Monique Johnson: Det finns så många olika typer av virtuella plattformar där ute, speciellt med virtuella evenemang. För att sätta det i två stora kategorier, det finns möteskonferenstypen av plattformar och sedan de som de säger är strikt för virtuella evenemang. Därför försöker de efterlikna så mycket som möjligt vad som skulle hända personligen skulle hända virtuellt.
Vad jag menar med det är att köpa biljetten och checka in. Det finns specifika plattformar för det. Så, den andra sorten som jag just nämnde, låt oss ta itu med det snabbt, för jag är uppriktig sagt inte ett stort fan av dem. Många gånger är de för företag på företagsnivå eller typer av konferenser om du så vill. Och för mig är det bara glitter stänkt på ett webinar. Med dem är det inte så mycket interaktion.
Låt oss nu prata om virtuella mötestyper av plattformar. Så virtuella mötestyper av plattformar är inte nya. Och sedan med pandemin, är folk som, ”Vad är detta Zoom? Jag har aldrig sett det förut!” Dessa virtuella mötestyper av plattformar, eller hur, tillåter tvåvägsgatan. Jag pratar om tvåvägsgatan – jag kan se dig – och du kan se mig.
Nu kan du förstås lägga till olika saker. Du kan till och med ta några av de saker som de gör på företagsnivå och ta dem till plattformen Zoom-konferens. Du kommer att bli förvånad över att du som facilitator och värd kan se vem du pratar med. Du kan kika in, och folket ger dig tillåtelse att se var de är.
Om du har rätt utrustning kan du skapa rutnät för din publik som om du är personlig och du kan fortfarande se dem. Du kan ringa upp mitt namn. Hej, Shawn, ”Hur mår du!” Folk är som…vänta…åh, ja, de kan se mig, eller hur?! Mot dessa andra mer företagsnivåer där du inte kan se dem. Och för mig är det bara en stor saknad del som bara lägger ett extra lager utan relation eller koppling. Eftersom vi är virtuella, så klart, det är det stora med personligen är anslutningsdelen, den fysiska delen, energin. Och om du inte kan se dem, ärligt talat, för mig, vad är poängen? Det finns ingen poäng. Så när det gäller att välja en specifik plattform, tänk på dessa saker.
Om du gillade den här artikeln och skulle vilja veta mer om idéer och tips för virtuella evenemang, var noga med att kolla in Small Biz Trends artikel: 40 virtuella evenemangsidéer.
Lyssna på detta avsnitt på SoundCloud:
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
[ad_2]
Source link