[ad_1]
- Partnerskap garanterar att företag betalar för äkta affärsmil när förare laddar hemma eller vid offentliga laddningsställen
- Teknikkoppling utrotar laddningsbedrägerier när hushåll har mer än en elbil
EV Payment-experterna Mina och telematik-, förarcoachningstekniker och belöningsplattformsleverantören Lightfoot tillkännager idag sitt partnerskap för att utrota elbilsladdningsbedrägerier för företag med elektriska flottor.
Deras partnerskap kommer på höjden av efterfrågan på elbilar, och i takt med att företag i allt högre grad ifrågasätter vilka åtgärder som finns på plats för att förhindra förare från att vidarebefordra bedrägliga anspråk när det gäller laddningskostnader för elbilar.
Frågan blir alltmer akut eftersom ett växande antal hushåll har mer än en elbil. Företagen är oroliga för att detta lätt kan leda till spridningen av bedrägerier med elbilar, där andra fordon än tjänstebilar eller skåpbilar debiteras, med kostnader som förs över på arbetsgivarna, vilket resulterar i besvärliga räkningar som uppgår till hundratals, om inte tusentals pund per anställd.
Mina erbjuder redan en lösning som korrekt betalar förarnas laddningskostnader direkt till sina energileverantörer, men nu, tack vare deras partnerskap med Lightfoot, kan företagsanvändare ha absolut säkerhet att laddningssessioner för affärsfordon automatiskt valideras, vilket säkerställer att endast laddning för företag körsträcka betalas.
Ashley Tate, VD och medgrundare av Mina, kommenterar:
”Det är viktigt att tillhandahålla en lösning som inte bara försäkrar företag att de bara betalar för äkta affärsmil, utan som skyddar föraren.
”Att ladda fordonsparker hemma är inte bara den mest bekväma metoden för förare, det är också den mest kostnadseffektiva laddningsformen för företag till nästan halva priset av offentliga laddpunkter. Men genom att göra det utsätter företagen sina förare för risk för energiskulder. Mina ser till att varje kWh laddning betalas direkt till energileverantören, vilket tar bort kassaflödesbördan från föraren.
”Vårt samarbete med Lightfoot garanterar att företag betalar korrekt för affärsmil när förare laddar hemma eller vid offentliga laddningsplatser. Detta utrotar helt alla spekulationer kring avgiftsbedrägerier.”
Paul Hollick, vd för Lightfoot, tillägger:
”För de flesta flottor är laddningsinfrastruktur en utmaning. Hemladdning verkar vara den mest kostnads- och tidseffektiva metoden, men det finns problem, särskilt när det gäller ersättning. Hur vet man vilket fordon energin gick in i? Var det arbetsfordonet, ett personligt fordon eller till och med en kompis bil?
”Det finns också ett annat problem, där förare som ersätts av sina arbetsgivare spenderar de pengarna innan de betalar sina energiräkningar, vilket lämnar dem med en enorm ekonomisk huvudvärk.”
”Genom vår gemensamma lösning med Mina, där energileverantörerna får direkt betalt, undviks dessa problem. Genom att kombinera vår enhet i hytten, vagnparkshanteringslösning, app och laddningsdata från Mina elimineras möjligheten till avgiftsbedrägeri för våra kunder. Detta görs möjligt eftersom vår teknik känner till batteriets exakta laddningstillstånd före och efter laddning, laddningstiden och därmed KW/H-hastigheten, den exakta mängden energi som levereras och var den levererades; vara det hemma hos den anställde, på jobbet eller vid en offentlig laddare. För flottor och deras förare är det en komplett EV-spelväxlare.”
Författarprofil
Alltid på jakt efter heta och trendiga affärsnyheter från London och Storbritannien som stör, informerar och inspirerar.
[ad_2]
Source link