[ad_1]
Microsoft lanserade nyligen Viva Sales-applikationen som de hoppas kommer att omdefiniera säljarupplevelsen samtidigt som produktiviteten förbättras.
Microsoft säger att Viva Sales kommer att omdefiniera säljarens upplevelse
Viva Sales bygger på Microsoft Viva som lanserades förra året, och integreras med alla säljares CRM för att automatisera datainmatning och tillhandahålla AI-driven intelligens till säljare som använder Microsoft 365 och Microsoft Teams. Viva Sales kommer att förbättra ett CRM-system med kundengagemangdata, utnyttja AI för att generera personliga rekommendationer och insikter, vilket i slutändan hjälper säljare att ansluta mer sömlöst med sina kunder.
Eliminera manuell datainmatning
Småföretagare kan använda Viva Sales för att fånga insikter från hela Microsoft 365 och Microsoft Teams utan behov av manuell datainmatning. De kommer då att få AI-drivna rekommendationer och påminnelser utan att behöva bryta sitt arbetsflöde.
Viva Sales kommer också att visa insikterna med rätt sammanhang och inom verktyg som säljarna redan använder, vilket sparar tid och ger säljarna en mer komplett bild av sina kunder.
Ge säljare möjlighet att ”få jobbet gjort”
Executive Vice President och Chief Commercial Officer på Microsoft, Judson Althoff, sa: ”Framtiden för försäljning är inte ett nytt system. Det tar med den information som säljarna behöver vid rätt tidpunkt, med rätt sammanhang, till de verktyg de känner till, så att deras arbetserfarenhet kan strömlinjeformas. Att ge säljare möjlighet att spendera mer tid med sina kunder har varit vårt mål – och vi har gjort det genom att ombilda säljupplevelsen med Viva Sales.”
Paul Greenberg är grundare och verkställande rektor för 56 Group, och tillade: ”Säljare förlitar sig på digitala samarbets- och produktivitetsverktyg för att få kontakt med kunder och sluta affärer, men många av de insikter de upptäcker med dessa verktyg når inte in i CRM. Microsoft tar sig an denna utmaning genom att erbjuda en lösning som kompletterar CRM. Viva Sales automatiserar det hektiska arbetet, fångar in viktig information om kunden och hjälper säljare att få jobbet gjort.”
Viva-försäljning: Den första ”rollbaserade” Viva-applikationen
Microsoft har designat Viva Sales för att vara en helt integrerad säljarupplevelseplattform som sammanför kommunikation, kunskap, lärande, mål och insikter. Det är den första rollbaserade Viva-applikationen designad speciellt för säljare och har ett antal funktioner och fördelar.
Det finns verktyg för säljare att utföra sina jobb samtidigt som de drar nytta av de insikter som säljledarskapet behöver. Även när de arbetar kan säljare tagga kunder i Outlook, Teams eller Office-program som Excel, och Viva Sales kommer automatiskt att fånga det som en kundpost. Den kommer sedan att lagra posten med all relevant information om kunden. Datan kan sedan delas med teammedlemmar samtidigt som de samarbetar i Office och Teams utan att behöva ange informationen igen.
Viva Sales kommer också att rekommendera nästa steg för att få en kund vidare genom försäljningstratten med hjälp av data och AI. Det kommer att hjälpa säljare att prioritera sitt arbete och identifiera nästa steg som krävs, samt ge dem tillgång till fullständig historik och kundinteraktionsmaterial.
Sådana kundinsikter i realtid kommer att ge säljare snabb och enkel tillgång till en mycket djupare förståelse för var varje kund befinner sig i sin köpresa.
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link