[ad_1]
Ja, det är en dubblett av Twitter, och ja, det är att hoppa på Instagram för att bygga upp sin användarbas. Men oavsett inramningen, Metas nya Threads-app är fortfarande på väg att bli den snabbast växande appen genom tiderna, med över 30 miljoner användare nu aktiva på plattformen.
Som delas av Metas vd Mark Zuckerberg (och ja, det är en inbäddning av trådar), lägger Threads snabbt till användare, när människor flockas till appen för att reservera sin profil, kolla in diskussionen, få en känsla av om det är värt ansträngningen, etc.
Det sätter Threads i god takt för att tillskansa sig den nuvarande ”snabbast växande appen”-titelinnehavaren i ChatGPT, som nådde 100 miljoner användare på bara två månader tidigare i år.
En bättre jämförelse skulle dock förmodligen vara Metas egen Messenger-app, som växte snabbt efter att Facebook började uppmana användare att ladda ner den separata appen för att behålla sina meddelandetrådar. Messenger växte snabbt efter att Meta initierade denna push, lägga till cirka 300 miljoner fler användare under de pågående 6 månadernamen den oberoende Messenger-appen hade faktiskt varit tillgänglig i flera år innan Meta började tvinga användare att ladda ner den.
Vilket gör den inte kvalificerad för denna moniker – vilket betyder att Threads, som är på väg att nå 50 miljoner användare till helgen, troligen kommer att ta kronan, förmodligen någon gång nästa vecka.
Det kommer utan tvekan att höja hacklet för Twitters vd Elon Musk som har varit misstänkt tyst om att Twitter-klonen fick så mycket uppmärksamhet tidigt. Musks anhängare har varit kritiska till Threads datainsamlingsprocesser, och dess uppenbara censur av användareäven i dess tidiga skeden, medan den nya Twitter-vd:n Linda Yaccarino har försvarat det unika med Twitters tillvägagångssätt.
På Twitter är allas röst betydelse.
Oavsett om du är här för att se historien utvecklas, upptäcka REALTIDSinformation över hela världen, dela dina åsikter eller lära dig om andra – på Twitter kan DU vara verklig.
DU byggde upp Twitter-communityt. ???????? Och det är oersättligt. Detta…
— Linda Yaccarino (@lindayacc) 6 juli 2023
Och naturligtvis är det alldeles för tidigt att säga om Threads kommer att bli en sann rival för Twitter, särskilt med tanke på dess funktionella begränsningar i detta skede. Men det ser ut som att det är bra med ett skott – och återigen har Instagram, som Meta använder som en onboarding-ramp för Threads, över en miljard dagliga aktiva användaremot Twitters 250 miljoner.
Det är många potentiella trenddiskussioner som du kan gå miste om genom att inte ladda ner appen.
Vilket också kommer att locka annonsköpare, öka Metas intäktspotential och krympa Twitters egen marknad. Lägg till detta oron för varumärkessäkerhet, det nuvarande fråga om räntegränservilket tvingar användare och varumärken att betala för appen – det finns mycket som Threads skulle kunna vinna på genom att utvecklas på sin nuvarande kurs.
Och Zuckerberg har inte hållit tillbaka skickar hullingar till Musks väg:
”Det kommer att ta lite tid, men jag tycker att det borde finnas en app för offentliga samtal med över 1 miljard personer på den. Twitter har haft möjligheten att göra detta men har inte lyckats. Förhoppningsvis gör vi det”
Så är det värt ansträngningen? Ska ditt varumärke börja använda Threads direkt och försöka bygga upp en närvaro i ännu en ny app?
Titta, av alla Twitter-alternativ hittills är Threads klart bäst, vad gäller funktionalitet, infrastruktur, publik, etc. Och det är efter bara en dag – och medan det fortfarande finns många element som behöver utvecklas ( som Meta kommer att arbeta övertid för att fixa), känns det som ett riktigt skifte, mer än Mastodon, eller någon annan app.
Som sådan bör åtminstone etablera en närvaro finnas på din att-göra-lista, medan det sannolikt kommer att vara värt din tid att kolla in vad som händer i appen.
UPPDATERING (7/6): Från och med 19:00 ET är trådar enligt uppgift upp till 48 miljoner anmälningar.
[ad_2]
Source link