[ad_1]
Meta har meddelat några nya reels annonsalternativ för att hjälpa fler företag att utnyttja formatets popularitet, samtidigt som det också testar nya verifieringselement från tredje part för att lugna varumärkespartners.
Först och främst utökar Meta sina reels-annonseringsalternativ, med fler varumärken som nu kan komma åt alternativet.
Meta först lanserade annonser på Reels förra året, och det utökar gradvis programmet till fler kreatörer och annonsformat, vilket ger fler sätt för marknadsförare att utnyttja den ökande populariteten för Reels.
Och Reels har verkligen blivit ett mycket större fokus för Facebook- och Instagram-användare. Enligt Meta, människor spenderar nu mer än hälften av sin tid på Facebook och Instagram och tittar på video, medan människor också delar om rullar mer än 2 miljarder gånger varje dag, vilket har fördubblats under de senaste sex månaderna.
Metas omjustering av dens algoritm runt AI-baserade innehållsrekommendationer har i huvudsak gjort kortformad video till huvudfokus, som ett sätt att hålla användarna engagerade i sina appar – vilket också har sett inlägg med länkar få mycket mindre exponering.
Med andra ord, om du vill maximera din räckvidd på någon av apparna, bör du leta efter kortformad video – samtidigt som att använda Reels som ett medel för dina kampanjer också blir en alltmer värdefull övervägande.
Meta tar också med reklamannonser för appar till Reels, på både Facebook och IG, och lägger till ytterligare ett övervägande för Reels-kampanjer.
Meta testar också musikoptimering i Facebook Reels, för att tillhandahålla mer kreativa och engagerande verktyg för enbild Reels-annonser.
Som du kan se i det här exemplet kommer processen, när den är vald, att automatiskt kunna applicera gratis musik från Metas Sound Collection-bibliotek till din enbildsannons.
Enstaka bildannonser i sig drar inte nytta av formatets verkliga engagemangsvärde, men Metas forskning visar att att lägga till musik kan generera mer intresse.
”Vi vet att Reels-annonser med både musik och voice-over visar ett +15-poängs statistiskt signifikant högre genomsnittligt positiv svarspoäng än de utan ljud och det är därför vi vill göra det lättare att hitta, välja och lägga till musik under kampanjen skapelseprocess.”
Det är ett low-fi sätt att utnyttja Reels popularitet, och att lägga till enkel musik och/eller rörelse kan bidra till att öka engagemanget.
På en annan front lanserade Meta’s också ett nytt test av en varumärkes lämplighet Lagerfilter för att hjälpa till att hantera annonsplacering, samtidigt som det också arbetar med Zefr på en ny tredjepartsverifieringslösning med utvalda annonsörer.
Dessa nya alternativ kommer att ge mer säkerhet för varumärken i Reels annonsplacering, vilket hjälper till att maximera räckvidd och prestanda med sin utvalda målgrupp.
Det här är några praktiska tillägg, som med tanke på tillväxten av Reels kan vara mycket värdefulla för varumärken som vill få ut det mesta av sina Facebook- och Instagram-kampanjer.
Om du inte har övervägt Reels-annonser ännu, kanske ovanstående statistik får dig att tänka till, medan enkla enbildsannonser kan vara ett enkelt sätt att komma igång på den här fronten.
[ad_2]
Source link