[ad_1]
Meta utökar de tillgängliga alternativen via Instagram APIvilket kommer att göra det möjligt för tredjepartsplattformar att erbjuda fler postningsfunktioner i sina appar.
Först och främst kommer tredjepartsutvecklare nu att kunna erbjuda innehållspublicering via Instagram Creator-konton, förutom företagsprofiler i appen. Det betyder att om du har ett skaparkonto, kommer dina favoritplattformar från tredje part snart att kunna underlätta direkt IG-publicering, vilket gör det enklare att hantera ditt innehåll från en central instrumentpanel, i motsats till att behöva posta till var och en individuellt.
Meta kommer nu också att möjliggöra användartaggning och byte av originalljud inom Reels via API:et.
”Användartaggningsfunktionen gör det möjligt för utvecklare att tillåta användare att tagga en eller flera användare under Reels publiceringsprocessen via IG Content Publishing API. Den här funktionen fungerar på samma sätt som i Instagrams förstapartsgränssnitt. Taggade användare kommer att se rullen publicerad på deras taggade flik på sin profil och få ett meddelande. Funktionen för att byta namn på ”Original Audio” kommer att göra det möjligt för utvecklare att tillåta användare att ändra standardnamnet för ”Original Audio” för alla originalljud de äger när de skapar en Reel via Instagram Reels API.”
Meta säger att dessa var några av de mest efterfrågade funktionerna av partnerna som gjorde integrationer med API för rullar, vilket gav mer kapacitet att hantera ditt Reels-innehåll via tredjepartsappar.
Slutligen ökade Meta’s också gränsen för dagliga medieinlägg per konto från 25 till 50 inlägg för alla medietyper (inklusive rullar, berättelser och flödesinlägg).
Detta kommer att ge mer kapacitet att lägga upp relevanta uppdateringar till IG via API, vilket kommer att lägga till mer flexibilitet i processen.
De extra funktionerna kommer att göra det enklare att hantera din IG-närvaro via en extern instrumentpanel, vilket kommer att förbättra dina hanteringsalternativ, samtidigt som du får tillgång till anpassad statistik och insikter, beroende på de verktyg du använder.
Det kommer att ta lite tid för utvecklare att integrera dessa nya funktioner, men du kan förvänta dig att se dem i dina sociala hanteringsappar någon gång snart.
Du kan läsa mer om de senaste uppdateringarna för Instagram-utvecklare här.
[ad_2]
Source link