[ad_1]
Meta’s uppdatera sin policy för cannabisrelaterade produktermed en ny titel för denna kategori, samt uppdaterade regler kring hur CBD-annonsörer behöver genomföra sina kampanjer på plattformen.
EFrån och med idag döper Meta om sin annonspolicy för ”Hamp & Related Products” till ”CBD & Related Products”, som kommer att täcka ett bredare spektrum av lagligt tillåtna CBD-produkter i USA.
Under den uppdaterade politikkommer annonsörer inte längre att behöva specifik behörighet för att visa annonser som:
- Marknadsför eller erbjuda försäljning av hampaprodukter som inte innehåller CBD eller >0,3 % THC (t.ex. hampfrö och hampafiber) i Kanada, Mexiko och USA, förutsatt att de följer alla tillämpliga lokala lagar, obligatoriska eller etablerade industrier koder och riktlinjer
- Utbilda, förespråka eller ge public service-meddelanden relaterade till CBD och relaterade produkter, förutsatt att sådana annonser inte erbjuder några förbjudna produkter till försäljning
Meta säger att annonsörer fortfarande kommer att vara förbjudna att visa annonser som marknadsför THC-produkter, eller cannabisprodukter som innehåller psykoaktiva komponenter, i linje med befintliga regler.
Meta kommer nu också att tillåta marknadsföring av CBD-produkter som är certifierade av Legitscript (vilket också kräver skriftligt tillstånd från Meta vid erhållande av Legitscript-certifiering), och som följer tillämpliga lokala lagar.
Annonser för CBD-produkter är inte heller kvalificerade för inriktning på användare under 18 år.
De uppdaterade policyerna gäller endast annonsörer i de regioner som anges ovan, och återigen baseras de på lokala lagar och restriktioner. Meta noterar också att produkter som faller under dess policy om Receptbelagda mediciner ingår inte i den här uppdateringen.
Med reglerna kring cannabisanvändning förändras, har varje plattform varit tvungen att uppdatera sina policyer, med Twitter också nyligen ändra sina regler kring CBD-kampanjer.
Amerikanska tillsynsmyndigheter förändrar sina uppfattningar om cannabisprodukter, och när de gör det är det vettigt att varje plattform anpassar sig till detta för att underlätta fler annonsmöjligheter – men det är viktigt att notera de juridiska kraven i varje stat.
Du kan läsa mer om Metas policy för CBD och relaterade produkter här.
[ad_2]
Source link