[ad_1]
Meta meddelade nyligen att de utökar sätten kreatörer kan tjäna pengar på Facebook och Instagram.
Meta tillkännager nya sätt för kreatörer att tjäna pengar på Facebook och Instagram
Meta uppgav också att de kommer att förlänga sitt åtagande att inte ta ut avgifter för prenumerationer, märken, betalda onlineevenemang och bulletin med ytterligare ett år. Statusen utan avgift kommer nu att fortsätta till den 1 januari 2024.
Facebook-stjärnor är nu öppna för alla kvalificerade kreatörer
En del av intäktsgenereringsexpansionen inkluderar Facebook Stars, som hittills bara har varit tillgängligt för utvalda testare. Den ”digitala varan” tillåter fans att köpa och skicka support till sina favoritskapare och är nu öppen för alla kvalificerade kreatörer på Facebook Live och on-demand-videor. Den kommer snart också att finnas tillgänglig på Facebook Reels.
Kvalificeringskriterierna kräver att kreatörer har minst 1 000 följare under de senaste 60 dagarna. De måste också följa policyerna för intäktsgenerering för partner och policyer för intäktsgenerering för innehåll. Det finns också platsbegränsningar eftersom inte alla länder är kvalificerade för tillfället, men USA är en av de marknader som är kvalificerade.
Fler Facebook-rullar att tjäna möjligheter
På webbplatsen About FB förklarade Meta de nya intjäningsmöjligheterna för Facebook Reels och sa: ”Förra året tillkännagav vi vårt Facebook Reels Play bonusprogram, som ger kreatörer möjlighet att tjäna pengar på Facebook genom att skapa och dela kvalificerade offentliga Reels. Hittills har detta bara varit tillgängligt för utvalda kreatörer på en inbjudningsbasis. Snart öppnar vi en ansökningsprocess för USA-baserade kreatörer som träffas [certain] kriterier.”
Kriterierna för kreatörer kräver att de har fem eller fler originalrullar skapade under de senaste 30 dagarna, plus över 100 000 spelningar under de senaste 30 dagarna. De måste också följa policyerna för intäktsgenerering för partner och policyer för intäktsgenerering för innehåll.
Meta förklarade också att de testar sätt kreatörer kan tjäna pengar på både Instagram och Facebook med korspostade rullar. Det kommer att ske genom etiketten ”Paid Partnerships with” för varumärkesinnehåll på Facebook-rullar som gör det möjligt för sponsorer att enkelt konvertera dem till varumärkesannonser.
”Vi kommer snart att börja testa Creator Marketplace på Instagram, där varumärken och kreatörer lättare kan bygga partnerskap för varumärkesinnehåll”, tillade Meta. ”Kreatörer kommer att kunna ange de varumärken och ämnen de är intresserade av att göra varumärkesinnehåll för, upptäcka möjligheter att samarbeta med kontrollerade varumärken och hantera sina varumärkesaffärer utan att någonsin lämna appen. Vi kommer också att börja testa betalningar i appar, så att varumärken kan betala kreatörer för varumärkesinnehåll direkt via Instagram när ett projekt är klart.
”Varumärken kommer också att kunna upptäcka och samarbeta med Instagram-skapare genom Meta Business Suite med hjälp av demografiska och intressefilter för både en kreatör och deras publik. När de har hittat en kreatör de vill samarbeta med kommer de att kunna skicka ett projekt som beskriver möjligheten, inklusive leveranser och betalning som erbjuds.”
Tillgänglighet för digitala samlarföremål
Meta utökar också sitt test av digitala samlarobjekt på Instagram till fler kreatörer och ytterligare några länder. Nu kommer fler kreatörer och samlare att kunna dela sina digitala samlarföremål över Facebook och Instagram när funktionen rullar ut på Facebook med ett fåtal utvalda amerikanska kreatörer.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link