[ad_1]
Försöker du utarbeta din Threads-strategi?
Okej, du kanske inte är den här veckan, med tanke på rapporter som Trådengagemanget har sett en betydande nedgång från dess första lanseringshöjder. Men den tidiga hypen och intresset för appen bådar gott för dess potentiella framtida framgång, om Meta kan lägga till viktiga ytterligare funktioner, som ett följflöde med bara de konton du har valt att se och en stationär app.
Båda dessa kommer, och när de väl kommer fram verkar det som att Threads kommer att se mer engagemang. För om inte annat, det faktum att 116 miljoner användare har registrerat sig för appen visar att det finns ett tydligt intresse för ett hållbart Twitter-alternativ, som, eftersom Musk och Co. fortsätter att ändra saker och ting, inte kommer att avta någon gång snart.
Faktum är att flödet för trådar som följer kan vara riktigt nära, enligt denna skärmdump från Instagram-chefen Adam Mosseris senaste trådinlägg:
Kommer antagligen snart – så kanske du vill fundera över ditt Threads-tillvägagångssätt, och på den fronten har Meta varit skickar ut råd till talanghanteringsbyråer som beskriver hur de bör råda sina kunder att närma sig appen.
Vilket också kan relatera till din strategi. Här är en titt på Metas bästa trådråd just nu, baserat på insikter från Business Insider team:
- ’Gör en splashy ankomst genom att meddela att du har gått med i appen’ Metas första tips relaterar till ”episka entréer” genom användning av utmärkande bilder och andra element, designade för att göra ett uttalande med ditt första trådinlägg. Meta rekommenderar också att kreatörer postar öppna frågor för att väcka initialt intresse och engagemang och göra fler medvetna om din närvaro i trådar.
- ’Starta en konversation’ På samma linje pressar Instagram användare att väcka diskussioner i appen, vilket sedan kommer att få fler människor att involvera och därefter öka din inläggsräckvidd. Intressant nog innehåller Metas råd också en förklarande för hur man skapar en omröstning i appen, ”genom att lägga upp två bilder och använda emojis som ett sätt att rösta”. Det finns inget inbyggt omröstningsalternativ i Threads ännu.
- ”Utmaningar och tävlingar” Meta föreslår också att kreatörer överväger utmaningar och tävlingar för att öka interaktionen och få större räckvidd. Sammantaget är det här ganska generiska engagemangstips, men om du vill öka medvetenheten kan de vara bra sätt att få fler människor att titta på din väg.
- ”Trådar ordlekar” Okej, du kanske vill göra det här, förmodligen inte. Men Meta har också uppenbarligen berättat för infuencers att Threads puns gör bra ifrån sig i appen, liksom inlägg som refererar till appen.
- Säkerhetsverktyg Slutligen rekommenderar Meta också att influencers och skapare bör använda dess olika säkerhetsverktyg och funktioner för att hantera sin Threads-upplevelse.
Återigen, det här är ganska generiska råd för en ny app och som sticker ut i sociala flöden, men det kan vara värt att överväga hur de relaterar till ditt tillvägagångssätt och om de kan hjälpa till att forma din Threads-strategi.
För det verkar som att du kommer att behöva en. Medan Mastodon och andra Twitter-konkurrenter har kommit till kort, har ingen av dem haft stöd och erfarenhet av Meta, och ingen har fått någonstans i närheten av den nivå av dragkraft som Threads redan har, genom att piggybacka bort från din IG-graf.
Och när fler funktioner kommer till appen kommer den att bli ett mer lönsamt alternativ, och baserat på initialt intresse kommer Meta verkligen att göra allt det kan för att dra nytta av den initiala framgången.
[ad_2]
Source link