[ad_1]
Meta har meddelat en mängd uppdateringar för att locka kreativa talanger, genom att bättre göra det möjligt för dem att maximera räckvidden och resonansen för sitt innehåll på Facebook, inklusive nya Reels-mallar, uppdaterade Reels-redigeringsalternativ, en daglig checklista för att hjälpa dig att bygga upp din närvaro, nya prestandainsikter och mer .
Först och främst på Reels, som är Metas snabbast växande innehållsformat. För att hjälpa Facebook-skapare att maximera sina ansträngningar för att skapa Reels, lanserar Meta en ny ”Inspiration Hub” i Facebook Professional Dashboard som kommer att lyfta fram de främsta Reels-trenderna, med data om de mest populära hashtaggarna, ämnena och musiken vid varje given tidpunkt.
De nya insikterna liknar TikToks trendanteckningar i dess Creative Centersom ger mer information om de främsta trenderna och förändringarna som du kanske vill överväga att utnyttja för att maximera din Reels prestanda.
Utöver detta gör Meta det också enklare att komma åt populära Reels-mallar, med en ny Templates Hub i Reels-kompositörsflödet.
Det kommer att ge dig exakta, karbonkopiaformateringstips för att skapa bättre rullar – även om jag skulle föreslå att direkta kopior kanske inte alltid är lika framstående som originalidéer. I denna mening skulle jag förmodligen föredra att använda mallar som en guide, snarare än ett föreskrivande skript – men hur som helst, att ha tillgång till mer effektiva mallar kan bara hjälpa dig i din skapandeprocess.
Meta integrerar också sina Reels text-, ljud- och musikalternativ i ett enda redigeringsfönster på Facebooks mobilapp, vilket gör det lättare att placera dina kreativa element exakt där du vill i klippet.
Som du kan se i det här exemplet kommer de olika innehållsspåren nu att visas i ett staplat format, så att du lättare kan flytta var och en för att bättre passa dina behov.
Meta uppdaterar också sina uppmaningar för professionellt konto för att hjälpa fler kreatörer att maximera sin Facebook-närvaro, samtidigt som det också har lagts till en daglig checklista för användare av professionellt läge, som kommer att tillhandahålla direkta åtgärder som hjälper dig att få fler följare.
Uppmaningarna liknar de varningar som Meta skickar ut till företagssidor, och noterar att du måste komplettera din profil med alla relevanta detaljer. Detta kommer i huvudsak att säkerställa att kreatörer har inkluderat all relevant upptäcktsinformation, samtidigt som du får extra knuffar för att öka engagemanget och interaktionen.
På en annan front ger Meta också kreatörer fler möjligheter till exponering via en ny ”Creators to Follow”-enhet i användarens nyhetsflöden, som kommer att lyfta fram stigande stjärnor i appen för potentiellt intresserade användare. Skapare av professionellt läge kommer nu också att ha en följknapp som visas bredvid deras namn i kommentarerna, så att de kan locka nya följare genom konversationer.
När det gäller insikter lägger Meta till fler insikter om Reels-prestanda till den professionella instrumentpanelen, inklusive räckviddssiffror, engagemangsdata, nya följare som tillskrivs specifika rullar och retentionsdiagram som visar hur länge tittarna tittade.
”Under de kommande veckorna kommer vi också att lansera nya mätvärden på Professional Dashboard som visar kreatörer hur deras konton presterar på en mer detaljerad nivå, inklusive nivåer av interaktion och konsumtion per format, såväl som av följare och icke-följare överallt allt deras innehåll. Förutom nettoföljare kommer kreatörer att se hur många följare de fick och förlorade under en viss tidsram.”
Dessa kan vara en stor hjälp för att förstå innehållets prestanda, vilket kommer att hjälpa kreatörer att dubbla vad som fungerar, för att förbättra deras Facebook-prestanda.
Slutligen uppdaterar Meta också sina intäktsgenereringsalternativ för Facebook-skapare.
Först testar det nu möjligheten för kreatörer att korsposta Instagram-märkta innehållsrullar och berättelser till Facebook, vilket ger mer kapacitet att öka räckvidden och engagemanget.
”Korspostat innehåll på Facebook kommer att visa de länkade Facebook-handtagen för skaparen och den taggade affärspartnern, tillsammans med etiketten Paid Partnership. På Facebook har vi också minskat kvalificeringskraven för partnerskapsannonser, så att skapare på Pages kan ge sina varumärkespartners tillåtelse att visa annonser från sin Facebook-sida. Dessa annonser taggar också varumärkespartnern, vilket ger mer räckvidd och skala till deras samarbeten.”
Det kommer att underlätta fler möjligheter för affiliate-inkomster, vilket kan vara ett stort lockande för toppskapare i båda apparna.
Meta utökar också sin Prestationsbonusprogrammed fler kreatörer som kommer att bjudas in att delta i Reels intäktsdelningserbjudande.
Prestationsbonusprogrammet gör det möjligt för kreatörer att tjäna intäkter baserat på interaktioner med offentliga Facebook-inlägg, exklusive Reels och Stories. Programmet är för närvarande endast för inbjudningar, och fler kreatörer kommer nu att bjudas in i programmet, eftersom Meta ser ut att skapa fler incitament för engagemang.
Värt att notera också att detta är separat från Metas Reels Play Bonus-program, som det pausade i mars.
Meta’s sänkte också sin kvalificeringskrav för intäktsgenerering för Stars, med kraven reducerade till 500 följare (ned från 1 000) under de senaste 30 dagarna (ned från 60). Det kommer att göra det möjligt för fler kreatörer att tjäna pengar på sitt innehåll, särskilt de som precis har börjat, samtidigt som det också lanserar ett begränsat test som gör det möjligt för utvalda kreatörer att tjäna pengar på rullar som inkluderar licensierad musik från Facebooks ljudbibliotek.
Det finns en hög för kreatörer att överväga här, eftersom Meta ser ut att försköna sin affär för att få fler populära stjärnor på sin sida, genom att locka bort dem från andra plattformar som kan erbjuda mindre intäktsgenererande alternativ.
YouTube har också lanserat en liknande tryck denna veckagenom att sänka sina trösklar för kreatörer att tjäna pengar på sitt innehåll, vilket kan ha utlösts av den senaste tidens mullrande bland Tick tack och Twitch skapare utlöst av ändringar i deras policy för intäktsgenerering för skapare.
Kanske är nu den bästa tiden för Meta och YouTube att slå till, i ett försök att belysa hur mycket grönare gräset är på deras sida av stängslet.
Kommer det att fungera? Jag menar, Meta har en enorm räckvidd, och därmed en enorm tilltalande till många kreatörer, medan YouTube fortfarande är den bästa vägen för att maximera intäktspotentialen för videoskapare.
Att få fler av dem att mer specifikt fokusera på sina appar kan vara ett stort steg för att få fler kreativa talanger, såväl som deras publik, över.
Du kan läsa mer om Metas senaste skaparuppdateringar här.
[ad_2]
Source link