[ad_1]
Meta har publicerat en ny Semesterplaneringsguide att hjälpa till med dina säsongsbetonade kampanjer – som du bör leta efter att kartlägga nu, för att maximera säsongens möjligheter.
Metas publicerar regionala versioner av sin semesterplanerare, med ANZ version ute nu, även om lokaliserade versioner också kommer att finnas tillgängliga snart. Men de flesta av tipsen är universella i båda riktningarna, när det gäller praktisk planering och genomförande, och som sådan förändrar inte de regionala avvikelserna grunderna i vägledningen.
Du kan ladda ner hela guiden härmen i det här inlägget ska vi ta en titt på några av höjdpunkterna.
Först och främst noterar guiden att folk börjar sin julshopping tidigare och letar efter fynd i tuffare ekonomiska förhållanden.
Som du kan se i den här kalenderöversikten börjar fler och fler konsumenter sin julhandelsresa redan i oktober, för att dra nytta av försäljningsmöjligheter och fatta smartare köpbeslut.
Det kan vara ett viktigt övervägande i din planering och att få kontakt med kunder i förväg. Vilket kan vara så enkelt som att plantera tidiga frön, eller kanske erbjuda räntefria återbetalningar, eller till och med tidig försäljning för att maximera responsen.
Guiden noterar också att Meta – som förmodligen innehåller Facebook och Instagram – är en nyckelplattform för produktupptäckt.
Baserat på detta rekommenderar Meta att varumärken bör överväga en ”tre månaders startbana” in i julen.
”Istället för att bara sälja, låt oss aktivt nå ut till kunderna och bjuda in dem i julstämning tidigt. Skapa en ständig anslutning för att glädja kunder med oväntade upptäckter och lindra deras sparsamma oro.”
Meta presenterar också prestandan för sina förbättrande AI-annonsverktyg, inklusive Meta Advantagevilket kan förbättra inriktningen på aktiva kunder.
Medan Reels också är ett nyckelfokus:
Det finns också mer djupgående anteckningar om hur man bäst använder Metas olika annonsverktyg, inklusive tips om hur man optimerar målräckvidden.
Det finns också exempel på fallstudier, grundläggande annonstips och anteckningar om målgruppssegmentering för att öka personlig resonans.
Meta’s gav också planerare för stora shoppingkampanjer, inklusive när exakt du behöver få saker att röra på dig, tillsammans med exempel på effektiva kreativa och influencer-marknadsföringsinitiativ.
Det är en praktisk guide, med en rad anteckningar som hjälper dig att planera din semester.
Du kan ladda ner Metas semesterplaneringsguide här.
[ad_2]
Source link