[ad_1]
Vill du införliva Reels i din Facebook- och/eller Instagram-strategi?
Detta kommer att hjälpa – idag har Meta publicerat en ny, 7-sidig ’Reels Creative Mini-Manual’, som beskriver en rad tips om hur du kan förbättra din Reels-kreativitet och utnyttja viktiga användningstrender och beteenden.
Du kan ladda ner hela guiden själv härmen i det här inlägget ska vi ta en titt på några av nyckelanteckningarna.
Huvudfokus för guiden är att hjälpa kreatörer att tala ”rullarnas språk”, som Meta beskriver som ”en stil som är underhållande, lättsmält och relaterbar på en gång.
Guiden ger en mer djupgående analys av detta tillvägagångssätt, inklusive uppdelningar av de viktigaste tekniska övervägandena.
Det finns också specifika anteckningar om hur du maximerar ditt Reels-engagemang, genom inkorporering av musik och visuella effekter.
Även om det också finns insikter om hur användningen av rullar ökar (definitivt värt att notera):
Slutligen, Meta’s inkluderade också specifika uppdelningar för var och en av ”språket på hjul”-elementen för att hjälpa dig i din strategiska planering.
Reels har snabbt blivit en viktig faktor för både Facebook- och Instagram-kampanjer. Redan i april noterade Metas vd Mark Zuckerberg det Reels var ansvarig för en 24% ökning av tiden som spenderades på Instagramoch liknande på Facebook, eftersom människor kommer till båda apparna alltmer för underhållning, med kortformade videotrender som genomsyrar praktiskt taget alla appar.
Detta är en viktig trend att notera – sociala appar blir allt mindre om social interaktion och mer om innehållsupptäckt, där människor sedan delar vad de hittar med vänner via meddelandeappar istället. Som ett resultat får Reels mer och mer uppmärksamhet, och som sådana borde de åtminstone vara på radarn för alla marknadsförare som en potentiell väg för marknadsföring för att maximera varumärkesmedvetenhet och respons.
Och i det avseendet kan den här guiden vara mycket användbar.
Du kan ladda ner Meta’s ”Reels Creative Mini-Manual” här.
[ad_2]
Source link