
[ad_1]
En ny rapport har upptäckt att ett betydande antal konsumenter vänder sig till billigare märken som svar på stigande kostnader.
Majoriteten av konsumenterna vänder sig till billigare varumärken för att bekämpa inflationskostnaderna
Jungle Scouts Q2 2022 Consumer Trends Report visade att 59 % av konsumenterna inte bara håller tillbaka från att spendera under den nuvarande inflationen, utan istället hittar de billigare alternativ till de produkter de vill ha. Rapporten noterar också att även om inflationen fortsätter att påverka konsumenternas utgifter, förblir sådana som sociala medier, prissättning och varumärkeslojalitet nyckelfaktorer i konsumentbeteende.
Värdefull insikt om konsumentbeteende under inflation
Jungle Scout grundades 2015 som det första Amazon-produktforskningsverktyget och är nu den ledande allt-i-ett-plattformen för e-handelssäljare på Amazon, och stöder mer än $40 miljarder i årliga Amazon-intäkter.
Företaget genomförde sin anonyma undersökning mellan 6 maj och 10 maj 2022 och undersökte 1 000 amerikanska konsumenter om deras köppreferenser och beteenden. De tillfrågade representerade 48 olika delstater i USA, inklusive alla kön, och var mellan 18 och 75+. Respondenterna kom också från en mängd olika sysselsättningstyper och inkomstnivåer.
Resultaten publicerade av Jungle Scout visar att 35 % av konsumenterna har köpt en produkt efter att ha sett ett socialt medievarumärkes livestream. Ytterligare 42 % säger att det är en användbar påminnelse att bli ”följd” på internet av annonser, även om 32 % säger att de är ”krypta” av taktiken.
Nästan hälften av konsumenterna är mer benägna att handla från ett varumärke som har konsekvent lägre priser, medan deras vilja att byta till ett nytt varumärke om det är billigare ökade med 12 % från kvartal till kvartal.
Den mest pålitliga sociala medieplattformen för att hitta och köpa produkter var YouTube, följt av Facebook och Instagram.
Konsumenter ”Investerar fortfarande” i detaljhandelsekonomin
CMO för Jungle Scout, Mike Scheschuk, sa om sitt företags resultat: ”Trots oro över inflationen investerar konsumenterna fortfarande i detaljhandelsekonomin och vänder sig till e-handel för de bästa erbjudandena.
”Vad som förändras är de produkter som konsumenterna köper och de faktorer som påverkar deras köpbeslut. Varumärken måste omvärdera sin strategi när sociala medier och överkomliga priser omformar detaljhandelslandskapet. Genom att optimera sin onlinenärvaro kan varumärken engagera sig med kunder, bättre förstå deras behov och säkra lojalitet i dessa osäkra ekonomiska tider.”
Rapporten belyser generationsskillnader
Jungle Scouts rapport avslöjade också olika beteendeförändringar beroende på vilken generation en konsument kom från. Undersökningen visade att Millennials var mindre benägna att offra sina shoppingvanor för att sänka kostnaderna jämfört med Baby Boomers, som var nästan dubbelt så sannolikt som Millennials att gå utan några produkter för att minska kostnaderna.
Endast 35 % av Millennials skulle köpa ett billigare märke för att spara pengar, medan Baby Boomers är mer benägna att handla i butik så att de inte behöver betala för frakt.
Rapporten noterade också att två av tre amerikanska konsumenter handlar på Amazon, där de flesta är lojala Prime-medlemmar. Lite mindre än hälften av dem sa att de sannolikt kommer att handla på Prime Day i år, med nära 90 % av Amazon Prime-medlemmarna som sa att de troligen kommer att behålla sitt Prime-medlemskap ett år till.
LÄS ÄVEN:
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link