[ad_1]
Under det senaste året har LinkedIn arbetat för att bättre tjäna kreatörer i appen och hjälpa dem att bygga upp sin närvaro som influencers och experter på plattformen, genom uppgraderingar till dess ”Creator Mode”-verktyg och funktioner.
Och snart kan det vara ute efter att ge direkta möjligheter till intäktsgenerering också för användare av Creator Mode, via ett nytt samarbetsposteringsalternativ som skulle göra det möjligt för varumärken och influencers att dela insikter om annonskampanjer.
Som rapporterats av experter på sociala medier Matt NavarraLinkedIn experimenterar för närvarande med en ny delad analysmetod, som skulle göra det möjligt för användare av Creator Mode att dela analysdata med företag via samarbetskampanjer.
Det skulle få LinkedIn att gå i linje med skaparnas intäktsgenereringsmetoder för andra appar, vilket ger en ny väg till riktad marknadsföring av varumärken och ett nytt sätt för LinkedIn-influencers att faktiskt generera direkta intäkter från sin närvaro.
Vilket är en logisk utveckling för appen. LinkedIns Skaparlägesom är tillgängligt för alla LinkedIn-användare med över 150 anslutningar och en historia av att dela originalinnehåll, var ett första steg mot att underlätta mer direkt varumärkesbyggande och närvaro i appen, vilket kan bidra till att öka din professionella profil och bättre positionera dig som en tankeledare i din nisch.
Men när du bygger en följare är det också logiskt att varumärken kommer att vilja samarbeta med dig för kampanjer, och LinkedIn kan använda det som ett sätt att göra sin plattform mer klibbig och hålla sina toppanvändare att publicera oftare genom att uppmuntra dem med möjligheter till intäktsgenerering.
Att bygga ett annonsintäktsdelningsprogram var därför alltid det troliga nästa steget, och detta nya delade analyselement kan spela en nyckelroll i att bygga upp LinkedIn som en annan intäktsgenereringskanal för kreatörer.
Och som nämnts kommer det att leda till alla nya möjligheter för varumärken.
Det finns inte mycket att gå på än, men det verkar som det logiska nästa steget för LinkedIns skapare, och en möjlighet på nästa nivå för appen.
Vi kommer att hålla dig uppdaterad om eventuella framsteg.
[ad_2]
Source link