[ad_1]
Letar du efter sätt att förbättra din LinkedIn-innehållsprestanda?
Detta kan hjälpa – Alexandra Moralesen social media manager i LinkedIn Ads-teamet, delade nyligen några viktiga bästa praxis för att få dina organiska och betalda inlägg att sticka ut in-stream, vilket är värt att notera i din process.
Du kan läsa Morales fullständiga lista med tips härmen i det här inlägget kommer vi att täcka in nyckelanteckningarna.
Läsarna är angelägna om att interagera
Användare av sociala medier är angelägna om att interagera, men nyckeln till att maximera detta element är att förenkla processen och se till att användarna får något i utbyte för sitt engagemang.
Det kan vara så enkelt som att bidra till en omröstning eller svara på kommentarer, men om du söker interaktion är det värt att också överväga vad du ger tillbaka för den aktiviteten.
Innehåll och annonser som stör normen är mer benägna att uppmärksammas
Detta kan vara en uppenbar poäng, men att stoppa användare när de rullar är nyckeln, och ett sätt att göra det är att uppmana människor med engagerande, intressant text eller bilder.
Enligt Morales:
”Störande innehåll kan inkludera djärva eller kontraintuitiva uttalanden som tänder läsarens fantasi och nyfikenhet, eller så kan det inkludera tilltalande, mönsterbrytande bilder som sticker ut i rullningen.”
Du kan också hävda att argumenterande påståenden skulle falla inom denna kategori, vilket är en av fallgroparna med algoritmdefinierad räckvidd – att binära system inte kan bestämma skillnaden mellan positivt och negativt engagemang. Det är vad som har lett till den senaste generationen av journalist- och mediepersonligheter, och det kan också fungera för att få dig mer uppmärksamhet i sociala appar – men om du vill ha den typen av uppmärksamhet är en helt annan sak.
Ge inspiration
En annan nyckel för att maximera engagemanget med dina sociala inlägg är att utlösa en känslomässig reaktion, och även om ilska är ett sätt att framkalla sådant, är det också mer sannolikt att glädje, lycka och inspiration får användare att registrera sitt stöd.
Och det kan också spegla ditt varumärke, när det används väl.
”Istället för att nöja sig med inspirerande citat, sträva efter att skapa berättelser som inger förtroende för ditt varumärke och kopplar tillbaka till ditt företags kärnvärden. Inspirerande berättelser som stärker ditt varumärkes värderingar kan ge positiva effekter i flera år.”
Så istället för att publicera allmänna inlägg av typen ”du kan göra det”, dela specifika exempel där du kan, som utforskar ditt företag eller personliga ”varför”, och dela insikter om vad som inspirerar dig med ditt arbete.
Använd rätt bilder
Morales noterar att användningen av rätt bild, i rätt format, är nyckeln till att öka interaktionen.
”Du kommer att vilja bädda in större bilder istället för vanliga miniatyrer eftersom innehåll med större bilder tenderar att få en 38 % högre CTR. En bildstorlek på 1200 x 627 pixlar rekommenderas.”
Morales rekommenderar också att du överväger hur dina bilder kommer att se ut på mobila enheter, ett annat element att testa i din process.
Kortfattade rubriker är bättre
Morales säger det kortare rubriker leder i allmänhet till mer engagemang.
”När du skriver annonsrubriker, sikta på 150 tecken eller färre. När det gäller beskrivande kopia, fotografera för 70 tecken eller färre (allt över 100 tecken kommer att trunkeras på skrivbordet).”
Detta är en nyckelpunkt, och vi fastnar ofta för att försöka vara för smarta med våra inlägg, när du verkligen vill fånga uppmärksamhet och locka klick.
Att få användare att vidta nästa åtgärd är viktigare än att dela allt på en gång i inlägget.
Du kan också använda generativa AI-verktyg som ChatGPT för att komma med kopieringsvarianter, liksom LinkedIns egna utvecklande generativa AI-verktyg.
Det här är några av de viktigaste tipsen från Morales LinkedIn-inlägg och tips för att skapa annonser, men du kan läsa hennes fullständiga översikt på LinkedIn annonsblogg.
Värt att notera i dina LinkedIn-ansträngningar.
[ad_2]
Source link