[ad_1]
Barn ser ofta sig själva i sina favoritbokkaraktärer. Men många barn ser inte regelbundet karaktärer som faktiskt ser ut som dem.
Lyckligtvis skapar Krissy’s Kids Book Club böcker med olika karaktärer och unika berättelser. Författaren lanserade sin första bok under de tidiga pandemidagarna. Och hon främjar också barns läskunnighet genom läsningar och evenemang. Läs om hennes berättelse och karaktärer i veckans Small Business Spotlight.
Vad verksamheten gör
Främjar läskunnighet och kärlek till läsning hos barn.
Grundaren Kristin Mosley sa till Small Business Trends, ”Jag är känd för att jag själv har publicerat min bok Drottning Olivia och lavamonstret som har en mångsidig huvudperson. Små svarta tjejer ÄLSKAR drottning Olivia. Och jag gav självförtroendet till en liten flicka som heter Olivia.”
Affärsnisch
Att involvera både barn och föräldrar.
Mosley förklarar, ”Jag har några ”stora” ord i min bok. Jag gjorde detta med avsikt för att engagera föräldrar. Jag vill att läsupplevelsen ska vara familjeorienterad och uppmuntra till frågor och förstärka barnets förmåga.”
Hur verksamheten startade
Efter att ha förlorat ett jobb på grund av pandemin.
Mosley tillägger: ”Jag bestämde mig för att ta ett steg och gå för det jag alltid har velat göra och det har blivit en barnboksförfattare. Jag tog lite pengar jag hade och gav ut min första bok själv.”
Största vinsten
Inspirerar alla typer av barn.
Mosley säger: ”Jag har hört otaliga historier om hur mycket små svarta flickor älskar karaktären. Och även om stjärnan i boken är en liten flicka, har små pojkar också blivit förälskade i den här boken på grund av lavamonstret. Vad allt detta har betytt för min verksamhet är att jag har uppnått det jag har tänkt mig. Och det är för barn att se sig själva i min berättelse och bli en stjärna i sin egen fantasi.”
Största risken
Börjar från ingenting.
Mosley säger: ”Jag hade inget skyddsnät och tog ett av de största stegen i mitt liv. Och om allt hade misslyckats, skulle jag inte ha nått de barn jag har nått, jag skulle inte ha föräldrar som inboxade mig och berättade hur många gånger de måste läsa berättelsen för sina barn innan läggdags, och jag skulle inte ha små flickor att se en återspegling av mig själv på papper och jag skulle vara en mindre mångsidig författare som behövs desperat i dagens värld.”
Lärdom
Var inte rädd för att marknadsföra ditt arbete.
Mosley förklarar, ”Marknadsföring är avgörande för att ditt företag ska växa och få det i händerna på rätt personer. Men det har varit en fantastisk upplevelse att göra det här på egen hand.”
Hur de skulle spendera 100 000 USD extra
Utvidgar sitt arbete.
Mosley tillägger, ”Jag skulle använda den för att börja publicera de kommande två böckerna, anlita en bra marknadsföringscoach, publicera aktivitetsböcker, uppgradera min webbplats, börja arbeta med prenumerationsboxar, rulla ut merchandise för mina karaktärer och så mycket mer!”
Inspiration
Ett verkligt barn.
Mosley säger, ”Drottning Olivia och lavamonstret kom till för att jag umgicks med en tjej som heter Olivia och hon sa en dag ”låt oss slåss mot lavamonstret” och därifrån skapade jag en berättelse kring det uttalandet.”
* * * * *
Bild: Krissy’s Kids Book Club, Kristin Mosley
[ad_2]
Source link