[ad_1]
Hela juli månad ägnas åt att fira oberoende återförsäljare. National Independent Retailer Month används för att erkänna oberoende återförsäljare som stödjer lokala ekonomier.
Över hela USA finns det cirka 143 853 småföretagare som säljer ett varierat utbud av produkter. Från matvaror och möbler till kläder och skor till böcker och konstmaterial och allt däremellan.
Antalet företag i branschen för små specialbutiker i USA har ökat med 0,9 % per år i genomsnitt under de fem åren mellan 2017 – 2022. Faktum är att att öppna en butik är ett populärt sätt att starta företag tack vare dess enkla affärsmodell.
Så om du är en blivande entreprenör kan du öppna ett detaljhandelsföretag antingen personligen eller online utan att kräva mycket kapital. Förutom att erbjuda välbehövliga produkter till den lokala marknaden skapar oberoende återförsäljare levande lokala interaktioner som piffar upp lokalsamhällets uppsökande och engagemang.
National Independent Retailer Month i juli 2022
Firandet är utformat för att samla stöd för mindre återförsäljare och låta dem tävla på en jämn spelplan. Det innebär att stödja kvartersbutiker, mamma-och-pop-butiker och andra oberoende återförsäljare för att växa och förbli motståndskraftiga.
Små detaljhandelsföretag anses vara ryggraden i den amerikanska ekonomin, men efter covid-återhämtningen fortsätter inflationen och gasprishöjningar att strypa deras tillväxt. Ungefär 51 % av de lokala återförsäljarna är för närvarande oroliga för att den skyhöga inflationen kan tvinga dem att lägga ner sina företag medan endast 36 % av återförsäljarna har återhämtat sig helt och genererat samma månadsinkomst som de tjänade före covid.
- LÄS MER: Få ut det mesta av Independent Retailer Month
Dessutom avslöjar en färsk hyresrapport att majoriteten av amerikanska småföretag (52 %) har upplevt hyreshöjningar under de senaste sex månaderna, en ökning med 6 % från 46 % i april. Utöver andra inflationstrender höjer högre hyror hyresbrottsfrekvensen. Av den majoriteten på 52 % säger 18 % att deras hyra har höjts med 10 % till 20 %, och ytterligare 14 % säger att den är mer än 20 % högre än den var för bara sex månader sedan.
Detaljhandelsförsäljningen under första kvartalet 2022 ligger på 959,2 miljarder dollar, upp från de 887,0 miljarder dollar som registrerades under första kvartalet 2021. De minskade med 52,1 miljarder dollar från de 1011,3 miljarder dollar som registrerades under fjärde kvartalet 2021.
Varför bör du stödja små återförsäljare?
Lokala små återförsäljare tillför mycket värde till det lokala samhället nedan är några av deras fördelar:
Att stärka den lokala ekonomin: Det uppskattas att en dollar som spenderas hos en oberoende återförsäljare vanligtvis spenderas sex till femton gånger i samhället innan man går ut ur staden. Bara $1 kan skapa $5 till $14 i värde i närområdet. Dessutom är små detaljhandelsföretag ledande lokala arbetsgivare som anställer människor från nära omgivningar, samhället får skatterna som håller pengarna inom samhället och den lokala ekonomin fortsätter att surra.
Att handla lokalt är bra för miljön: Förutom att lokala butiker anställer lokalbefolkningen har de en relativt mindre miljöpåverkan när det kommer till bil eller kollektivtrafik, vilket minskar koldioxidutsläppen. Dessutom, eftersom de är belägna i staden, gör det dem mer tillgängliga och inom gångavstånd till alla medan de flesta av deras produkter kommer från lokalt.
De erbjuder en bättre shoppingupplevelse: Till skillnad från multinationella återförsäljare är lokala återförsäljare en källa till kreativitet och originalitet. Småföretag är mestadels kundorienterade och förstår behoven i deras samhälle samtidigt som de erbjuder unika produkter eller tjänster som kan skräddarsys och anpassas efter kundernas önskemål.
Stöd lokalt entreprenörskap: En lokal detaljhandel drivs av vanliga människor, som ofta är våra vänner, familj, grannar eller bekanta. Dessa entreprenörer har satsat allt de har för att bygga upp ett blomstrande företag, eftersom vi är skyldiga dem att förverkliga sina drömmar.
Några idéer för att göra det bästa av National Independent Retailer Month
Om du är en oberoende återförsäljare kan du få tillgång till resurser tillgängliga på Independent återförsäljarmånadens webbplats som inkluderar logotyper, affischer och vykort utformade för att göra hela juli månad till en nationell oberoende återförsäljarmånad. Du kan också intensifiera ditt marknadsföringsspel genom att erbjuda rabatter, presentkort, specialerbjudanden, sociala medier för att dela ditt företags berättelse och organisera evenemang med andra lokala återförsäljare.
Sätt att fira National Independent Retail Month:
- Ha inte ikapp med att bara erbjuda rabatter. Kom ihåg att månaden är att fira oberoende återförsäljare, försöka visa upp dina unika erbjudanden, din bakgrund och varför kunder behöver köpa från dig.
- Fokusera på att erbjuda dina kunder unika upplevelser som de inte kan få någon annanstans.
- Använd möjligheten för att ytterligare få kontakt med dina kunder genom att erbjuda dem att delta i din e-postmarknadsföring för att få framtida erbjudanden tillgängliga för dem eller möjligheten att skicka ut ditt månatliga nyhetsbrev för att hålla igång konversationerna och utöka din e-postlista.
Om du är kund kan du gå ner till din stads butiksdistrikt och handla från dem. Du kan också stödja dina lokala återförsäljare genom att hjälpa till att ordna shoppingvandringar inom ditt samhälle för att uppmuntra till shopping lokalt.
Om du vill dra nytta av de många dagarna i kalendern som firar olika tillfällen, här är den kompletta listan för 2022.
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link