
[ad_1]
Instagram vill locka fler kreatörer, med en utvidgning av sitt Creator Subscription-programsom nu kommer att se kreatörer i ytterligare tio regioner kunna erbjuda exklusivt innehåll till betalande prenumeranter i appen.

Lanserades ursprungligen i USA med utvalda kreatörer i januari förra åretCreator Subscriptions gör det möjligt för kreatörer att debitera ett variabelt månadsbelopp (mellan $0,99 och $9,99) för att ge fansen tillgång till exklusivt innehåll.
Kreatörer kan sedan tillhandahålla en rad alternativ endast för prenumeranter, inklusive:
- Prenumerantinlägg, berättelser, rullar och liv: Du kan skapa rullar, inlägg och berättelser bara för dina prenumeranter. Dela exklusivt innehåll, använd interaktiva berättelseklistermärken eller till och med gå live endast med dina betalande prenumeranter.
- Höjdpunkter för prenumeranter: Dina senaste exklusiva berättelser kommer automatiskt att sparas till en höjdpunkt som bara är synlig för prenumeranter så att de aldrig missar en berättelse.
- Prenumerationssändningar och sociala kanaler: Du kan ge dina prenumeranter särskild åtkomst eller information i kanaler som endast är abonnenter.
- Prenumerantmärken: Du kommer att se ett prenumerantmärke bredvid kommentarer och meddelanden som dina prenumeranter skickar så att du enkelt kan identifiera och prioritera interaktion med dem.
Det ger olika sätt för kreatörer att generera direkta intäkter för sina ansträngningar, vilket kan fungera som ett värdefullt lockbete för att bättre anpassa dessa användare till appen.
Instagram säger att under de kommande veckorna kommer kvalificerade kreatörer i Australien, Brasilien, Kanada, Frankrike, Tyskland, Italien, Japan, Mexiko, Spanien och Storbritannien alla att få tillgång till prenumerationer och börja tjäna pengar för sina ansträngningar på plattformen, förutom de i USA
Utbudet är väldigt likt Twitters nuvarande Prenumerationsprogramgenom att tillhandahålla exklusiva uppdateringar till betalande fans, och det är intressant att se Instagram utöka programmet eftersom det ser ut att skruva upp värmen på Twitter, efter lanseringen av Trådardess Twitter-liknande app.
Den tidiga hypen kring Threads verkar ha dog mycketmen Instagram skulle också kunna se till att utöka prenumerationer på trådar i något skede också, vilket skulle kunna ge mer incitament till kreatörer, genom en kombinerad närvaro som kan tjäna pengar på Instagram och trådar.
Det är inte på korten än, men det verkar vara en självklar väg för IG att utforska i framtiden.
Den verkliga utmaningen för kreatörer ligger dock i att formulera ett hållbart program för att tillhandahålla mervärdesinnehåll, utöver sina vanliga inlägg. Visst, idén att ge dina bästa fans exklusivt innehåll kan låta lätt, men att faktiskt tillhandahålla det tilläggsmaterialet, ovanpå dina vanliga inlägg (som krävs för att skapa publik) på ett sätt som får fansen att känna att de får värde för sina pengar, är inte alltid så lätt.
Det finns en anledning till att så få kreatörer blir stora stjärnor, och det kräver planering och strategi för att bygga en hållbar mervärdesplan som kommer att maximera dina intäkter.
Men att ha möjligheten överhuvudtaget är uppenbarligen ett kritiskt första steg, och det är bra att se Meta som vill ge fler möjligheter för kreatörer att tjäna pengar på sin närvaro och få betalt för sina passioner i sina appar.
Och baserat på publikens räckviddspotential kan det vara mycket mer värdefullt att bygga på Instagram än på Twitter, åtminstone i det här skedet. Varje kreatörs publik är olika, men om trådar blir en grej kan det bli en allt mer fördelaktig väg för många plattformsstjärnor.
Utöver detta har Instagram också publicerat en ny, 10-sidig handbok för dem som vill lansera IG-prenumerationer.

Kan vara värt att överväga som ett sätt att bygga vidare på din IG-närvaro.
[ad_2]
Source link