[ad_1]
Efter att initialt lansera sitt Broadcast Channels-alternativ till utvalda amerikanska kreatörer tillbaka i februariInstagram gör nu det extra DM-engagemangsalternativet tillgängligt för alla användare som har en aktiv Skaparkontoeftersom det ser ut att luta sig in i det bredare skiftet bort från flödesinlägg och till mer privat diskussion.
Meta-chefen Mark Zuckerberg tillkännagav expansionen på sin egen Instagram-kanal, vilket kommer att göra det möjligt för fler kreatörer att dela uppdateringar med en bredare grupp människor via DM i appen.
Kanaler är inte ett chattalternativ som sådant, eftersom medlemmar inte direkt kan bidra till interaktionen. Men det ger ett annat sätt för kreatörer att dela relevanta uppdateringar med sina fans, via text, bilder och omröstningar, allt inom IG Direct.
Och nu testar Instagram några ytterligare Broadcast Chat-verktyg för att förbättra upplevelsen.
Först och främst, Instagrams tilläggsfrågor, vilket kommer att ge ett sätt för chattmedlemmar att faktiskt bidra till kanalen.
Som du kan se i det här exemplet kommer de nya frågeuppmaningarna att visas via in-stream-rutor, med svar från användare markerade i individuella anteckningar. Kanalvärdar kan sedan välja att svara på ett individuellt svar och lägga till direkt interaktion in-stream.
Vilket är ett viktigt steg, med tanke på att Broadcast Channels hittills har varit en helt enkelriktad upplevelse.
Instagram experimenterar också med nya kontrollverktyg, som att ställa in ett utgångsdatum för en kanal och lägga till en moderator som hjälper dig att hantera dina meddelanden.
Instagram testar också en dedikerad kanalflik i din inkorg, för att både markera de kanaler du har gått med i och rekommendera relaterade, samtidigt som det också testar ett nytt marknadsföringsalternativ, genom att låta chattmedlemmar dela en förhandsgranskningslänk till berättelser till markera chattexempel.
Som nämnts är alternativet ett annat sätt för Instagram att luta sig in i övergången mot mer privata meddelanden i appen, vilket är där fler Instagram-användare engagerar sig nui motsats till att posta till Stories eller huvudflödet.
Meta har identifierat detta som ett viktigt fokusområde, efter en den senaste interna rapporten visade det medan tiden som spenderas på Facebook och Instagram ökar totalt sett, minskar skapande och engagemang, med färre personer som lägger upp personliga uppdateringar än de har gjort tidigare.
Eftersom människor inte är lika intresserade av offentliga inlägg som de en gång var, bland olika slagsmål, argument och andra splittrade element, som har gjort människor mindre intresserade av att dela sina perspektiv och drivit fler av dem att dra sig tillbaka till mindre vänkretsar i privata DM-grupper.
Du har förmodligen hittat det här själv – du delar förmodligen mer med DM-grupper nu än du har gjort tidigare, medan återdelning av länkar på Facebook eller Twitter har blivit mindre frekvent.
Det är ett nyckelskifte, och Meta ser till att se till att det hänger med, genom olika meddelandeinitiativ, inklusive Broadcast Chats.
Men är broadcast-meddelanden verkligen vad folk vill ha i sina DM?
Vi kommer att ta reda på det, med alla kreatörer som nu får chansen att starta sin egen envägschatt.
[ad_2]
Source link