[ad_1]
Instagram arbetar med ett annat in-stream-handelsalternativ, med automatisk upptäckt av produkter från ett varumärkes anslutna katalog som nu markeras i deras berättelser.
Som du kan se i det här exemplet, delas av Ahmed Ghanemhar vissa varumärken nu produkttaggar bifogade till sina berättelser i uppladdningsflödet, som de sedan kan ta bort, redigera eller uppdatera som de vill.
Det kan vara ett enklare sätt att säkerställa att varumärken använder sina produktverktyg i appen, fungera som en påminnelse för att säkerställa att sociala medier-ansvariga gör en sådan anslutning, där det är möjligt, och lyfter fram relevanta objekt i varje ram.
Instagram arbetar fortfarande med det bästa sättet att shoppa i appar, med sin shoppingpush för livestreaming minskas nedoch dess separata ”Shop”-flik är också avskrivs för de flesta användare.
Men samtidigt skapade den också produkttaggar i flödesinlägg tillgänglig för alla amerikanska användare i aprilsom ett sätt att förbättra exponeringen, och i det tillkännagivandet noterade det också att det var det utveckla nya sätt att lägga till produkttaggar i Stories också.
Vilket troligen är det här experimentet, och det kan vara ett bra sätt att maximera produkttaggningen och få fler användare medvetna om sådant i appen.
För närvarande ser systemet ut att bara tagga produkter från ett anslutet kontos katalog, så det försöker inte identifiera produkter i varje Story, från alla användare. Men det kan vara en praktisk uppmaning, som utan tvekan kommer att se fler taggar läggas till i Stories i appen.
Vi har bett Instagram om mer information om detta experiment, och vi kommer att uppdatera det här inlägget om/när vi hör tillbaka.
[ad_2]
Source link