[ad_1]
Det här verkar som en mindre uppdatering inför Instagrams mycket större ny produktlansering. Men det är potentiellt praktiskt i alla fall, med Instagram som lägger till kapaciteten för användarna Inkludera nu upp till tre medarbetare på valfri feedpost eller rulle.
Instagram lanserade först Collaborative Posts tillbaka 2021vilket ger användare kapacitet att dela kredit för ett enskilt inlägg med ett annat konto.
Hittills har det varit begränsat till ett enda samarbetskonto, men nu kommer du att kunna inkludera fler partners på ett enda inlägg/rulle, med alla bidragsgivare kunna få tillgång till organiska insikter, inklusive antal visningar, som antal osv.
Vilket kommer att ge fler sätt för användare att interagera med varandra in-stream – även om det är viktigt att notera att betalda partnerskap måste använda Betald Partnership Label-processtill skillnad från den här typen av taggning, vilket är särskilt viktigt med tanke på utvecklande lagar kring avslöjande av influencer marketing.
Men för vanliga användare kan det lägga till fler sätt att tagga och boosta sina vänner i appen, och exponera andra konton för deras publik att följa.
Instagram har letat efter att lägga till fler samarbetsverktyg under det senaste året, inklusive Samverkande insamlingar i DM.
Att öka engagemanget är ett annat sätt att göra plattformen mer klibbig, genom att få människor att interagera mer, vilket hjälper till att öka nätverken i appen.
Och även om det inte kan användas för betald marknadsföring, kan det vara ett annat sätt att visa upp konstverk eller projekt som genomförs av vänner, som teoretiskt sett fortfarande kan inkludera deras professionella arbete, även om det inte sker via ett företags- eller skaparkonto.
Osäker på vad reglerna för avslöjande är kring den här typen av korsmarknadsföring (obs: detta är inte juridisk rådgivning), men det kan vara ett annat övervägande inom gränserna för personlig delning.
[ad_2]
Source link