[ad_1]
Instagram vill hjälpa användare att skapa bättre rullar genom att göra det lättare att upptäcka och använda mallar baserat på högpresterande kortformade klipp.
Först och främst, Instagram lanseras en ny och förbättrad mallbläddrarprocess, som gör det möjligt för användare att söka på hjulmallar i olika kategorier, organiserade efter ”Rekommenderas”, ”Trending” och de som du tidigare har sparat.
Det är ett mer centraliserat tillvägagångssätt för att använda mallar, vilket kan göra det lättare att luta sig in i viktiga trender och format och hjälpa dig att komma på mer effektiva videometoder.
Den nya webbläsaren kommer att vara tillgänglig inom flödet för att skapa rullar, via dina befintliga bildgallerialternativ, medan du också kommer att kunna hitta mallwebbläsaren genom att trycka på kameraikonen på fliken Reels.
Instagram vill också förbättra mallredigeringsprocessen, med nya element som bättre kartlägger skapandet.
”När du skapar från en mall idag läggs ljudet, antalet klipp, varaktigheten på klippen och AR-effekterna automatiskt till på din rulle. Under de kommande veckorna kommer vi också att automatiskt börja lägga till text och övergångar som användes i den ursprungliga rullen.”
Detaljerna kommer att vara helt anpassningsbara, men genom att helt enkelt ha alla element listade kan det göra det lättare att återanvända var och en och maximera din användning av effektiva format.
Dessa uppdateringar är ett tillägg till den befintliga rullmallprocessen, som gör det möjligt för Reels-tittare att replikera populära klipp genom att trycka på Knappen ’Använd mall’ in-stream.
Instagram lade till den funktionen sista aprilsom sedan utökats till att även innehålla länkar till exempel på hur andra har använt samma format.
Vilket kan vara bra för att ge dig den där extra vågen av inspiration – även om det alltid finns en fråga om hur mycket du kan sticka ut när du replikerar en befintlig stil eller process.
Faktum är att de hjul och TikTok-klipp som sticker ut mest är de som har ett unikt snurr eller format och fångar uppmärksamheten snabbt.
Ett bra exempel nyligen är den här löpande videostilen som används av den nya rapduetten Flynaboss, som finns över hela TikTok för tillfället.
Den här typen av effektfull videostil hjälper till att sticka ut in-stream och har sett Flynaboss bli en viral hit, vilket understryker värdet av att söka efter din egen strategi, i motsats till att kopiera befintliga toppstilar.
Det är naturligtvis inte nödvändigtvis lätt, men det är värt att överväga andra format utanför det som redan har fungerat, och försöka tänka på nya vinklar i förhållande till dina produkter, i motsats till att bara förlita sig på trender.
Men om du behöver idéer snabbt kan mallar också fungera, och dessa nya alternativ kommer att göra dem lättare att hitta och använda i appen.
Du kan läsa mer om Instagrams senaste Reels mallalternativ här.
[ad_2]
Source link