[ad_1]
Influenser på sociala medier är en ny typ av internettillverkade kändisar som har kommit till förgrunden och ökat astronomiskt i popularitet i Storbritannien och över hela världen de senaste åren. Eftersom de är framgångsrika individer med stor publik, miljontals följare och höga nivåer av engagemang online, kan påverkare på sociala medier visa sig vara utmärkta marknadsföringsverktyg för ditt nystartade företag.
Att lansera ett modemärke 2022 är inte lätt på grund av konkurrensen från e-handelsbutiker på nätet och fysiska butiker. Vi har tagit fram det här stycket om influencer-marknadsföring och dess fördelar riktat till ägarna av nystartade modeföretag. Fortsätt läsa för att lära dig mer.
Fördelar med Influencer marknadsföring
1. Influencerrekommendationer kan hjälpa dig att få kontakt med en stor publik
Det kan låta enkelt, men att få en välkänd influencer med ett enormt antal aktiva följare på sociala medier att bära en av dina klädesplagg kan göra underverk för din modestart-up. KSI, till exempel, en av de största influencers i Storbritannien, har häpnadsväckande 11,1 miljoner följare på Instagram.
Många av hans följare online skulle få ett meddelande om att de skulle titta på bilden om han bar ditt varumärkes klädsel i ett rekommendationsfoto som lagts ut online. Naturligtvis måste du betala influencers för att bära dina kläder och marknadsföra dina produkter i onlineinlägg. Det kan dock vara en givande investering för ditt lilla företag eller hur stort ditt företag är och gör ett toppjobb med att öka ditt varumärkes synlighet online.
Intresserad av att hitta ett sätt att trycka ditt varumärkes t-shirts till ett överkomligt pris? Kolla in Screen Textiles, branschexperter inom screentryck och broderi som kan förse din modestart-up med de tjänster du behöver.
2. Öka nivåerna av engagemang med ditt onlineinnehåll
Lägger du upp onlineinnehåll för din modestart-up, som för närvarande inte får ett stort antal likes, kommentarer, delningar, re-tweets och så vidare? I så fall kan en vändning till influencer marketing öka engagemanget med ditt onlineinnehåll eftersom deras fans kommer att strömma över för att titta på dina inlägg för att lära sig mer om dina modeprodukter.
3. Skapa mer hype kring ditt varumärke med ungdomar
Det är allmänt känt att ungdomar nuförtiden är otroligt aktiva på sociala medieplattformar och i allmänhet ganska tekniskt kunniga. ’Gen Z’ är den första generationen någonsin som har vuxit upp med internet som en daglig del av sina liv och är passande kallade ’digitala infödda’. Att använda influencers som en viktig komponent i den digitala marknadsföringsstrategin för ditt nystartade modemärke är därför ett utmärkt sätt att nå ut och få kontakt med unga konsumenter.
Vill du skapa mer buzz kring ditt varumärke med den yngre generationen? Att investera din tid och energi i influenserannonseringsstrategier för företag kan visa sig vara avgörande för att hjälpa dig att uppnå det. Unga människor i dessa dagar tenderar också att ha relativt korta uppmärksamhetsintervall, så korta, snabba videoklippsannonser med influencers kan vara effektiva för att fånga deras uppmärksamhet.
Det här är några sätt som ägare av modestart-ups kan dra nytta av att använda influencer-marknadsföringskampanjer för att marknadsföra sitt nya varumärke. Det är alltid svårt för modeföretag till en början när du är den nya ungen på blocket, och det finns massor av konkurrens. Ändå bör din modestart-up ha framgång så länge dina idéer är originella och du kan marknadsföra dina produkter till kunderna väl.
Författarprofil
Alltid på jakt efter heta och trendiga affärsnyheter från London och Storbritannien som stör, informerar och inspirerar.
[ad_2]
Source link