[ad_1]
Brist på arbetskraft inom flyg och rymd är inte begränsad till piloter. Industrin behöver fler mekaniker, flyglinjeanställda (port till landningsbana och tillbaka), ingenjörer och forskare. Ingenjörer och forskare hjälper till att utveckla tekniska framsteg och uppgraderingar inom hela branschen, från flygplansdesign och tillverkning till datorprogrammering och kommunikationssystem.
Flyg- och rymdindustrin sysselsätter mer än 2 miljoner människor, med små företag som sysselsätter 90 % av dessa arbetare. Majoriteten av de anställda är inom transport, flygtillverkning (delar) och flygtransportstöd (anställda på flyglinjen).
House hör om brist på arbetskraft för småföretag inom flyg och rymd
House Small Business Committee on Innovation, Entrepreneurship and Workforce Development föreslår en lösning. Den lösning som kommittén föreslår skulle vara fokus på arbetskraftsinitiativ som utbildningsbidrag och betalda lärlingsutbildningar.
Eric Fanning, president och VD för Aerospace Industries Association, sa att branschen kommer att bredda sitt sökande efter arbetskraftstalanger. ”Vi kommer att leta efter otraditionella källor för att öka talangpoolen,” sa Fanning. Han tillade att branschen måste ”bygga arbetskraften i tidigare skeden” genom att hitta unga människor för att lära sig en roll och välja en karriärväg inom flyg- och rymdindustrin.
Varför kämpar flyg- och rymdindustrin för att hitta anställda?
Branschen sysselsätter mer än 2 miljoner arbetare som har en genomsnittlig lön på $105 000 (2020). Med ett sexsiffrigt lönesnitt, varför är det brist på arbetskraft?
- Den befintliga arbetskraften åldras.
- Den befintliga arbetskraften behöver ”uppskola” som svar på tekniska framsteg, vissa väljer bort det kravet och väljer att gå i pension eller byta jobb.
- Pandemin skadade efterfrågan på kommersiella resor och turistresor och har ännu inte återhämtat sig från det.
- Branschens rykte kämpar, med rekordmånga inställda flygningar som påverkar ekonomin och transporterna (varor som skickas med flyg) och resenärernas tillfredsställelse.
Kan företag utnyttja utbildningsstipendier och lärlingspengar?
Inte än. House Small Business Committee on Aviation and Aerospace efterlyser ett behov av dessa program, men hittills har inga program lanserats.
Pengar är tillgängliga från Federal Aviation Administration Reauthorization Act och National Defense Authorization Act. Akterna, som lanserades 2018, var ursprungligen planerade att avvecklas 2020 men har förlängts till 2023.
När det är tillgängligt skulle Small Business Administration administrera ett arbetskraftsinitiativprogram genom sin flyg- och försvarsbidrags- och finansieringsavdelning. Du kan lära dig mer om det och registrera dig för e-postvarningar.
Small Business Committee on Aviation and Aerospace uppmanar till åtgärder. Utskottets ordförande Jason Crow (D-CO) sa att frågan påverkar både landets ekonomi och dess nationella säkerhet. Crow sa att både den amerikanska flottan och flygvapnet ser en brist på piloter.
För det senaste, följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link