[ad_1]
Generation Z, som beskrivs som ”den mest störande generationen”, är redan på väg att gå om inkomsterna för Millennials år 2031. Detta gör generationen födda mellan 1995 och 2010 till en mycket eftertraktad demografi för företag som vill behålla tillväxten under de närmaste åren .
Hur reagerar generation Z på varumärken?
Med Gen Z för närvarande i åldrarna runt 10 till tidigt 20-tal, står de för 2 miljarder av världens befolkning. Kanske ännu viktigare för amerikanska företag, Gen Z utgör 40 % av konsumenterna i USA.
Detta innebär att företag måste förstå hur Gen Z förhåller sig till varumärken och teknik för att tilltala deras smak. Det bästa sättet att uppnå det är med data, och tack och lov har vi några nyligen publicerade insikter att analysera.
Gen Z:s utgiftsinfluenser
Dataföretaget NowSourcing samlade in information om Generation Z:s relation med varumärken på uppdrag av Rave Reviews. De upptäckte att Gen Z övervägande spenderar sina egna pengar på kläder och skor, böcker och musik, appar, leksaker och spel. Evenemang och utflykter var en annan populär utgiftsinflytande för Gen Z.
De mest populära varumärkena bland Gen Z var Netflix, Google och Youtube, med Amazon, Oreo och Playstation också mycket populära. Andra varumärken som var populära bland Gen Z var detaljhandelsjättarna Walmart och Target, samt Doritos och Nintendo.
Intressant nog sa bara 36% att de hade en stark koppling eller lojalitet till ett visst varumärke.
Mångfaldsgenerationen
En annan intressant aspekt av Generation Z är hur olika de är. Idag är 48% av Gen Z icke-vita, med 22% som har minst en invandrarförälder, jämfört med 14% av Millennials.
Dubbelt så många som tidigare generationer identifierar sig som HBT+, där 35 % säger att de känner någon som föredrar könsneutrala pronomen.
Generation Z är också på väg att bli den bäst utbildade generationen, med 57 % av nyutexaminerade gymnasiestudenter som går in på ett 2- eller 4-årigt college. Endast 44% bor med en högskoleutbildad förälder.
Generation Z värderingar och etik
Hur Gen Z uppfattar världen kan ha ett stort inflytande på hur företag kan marknadsföra sina produkter till dem. Uppgifterna tyder på att det bästa sättet att attrahera Gen Z-kunder är att ha en etisk produkt. Detta beror på att 65 % säger att de undersöker en produkts ursprung innan de köper den, inklusive var och hur den tillverkades samt vad den är gjord av.
Över 90 % av Gen Z säger att de föredrar produkter som främjar hållbara och etiska affärsmetoder. Också högt på deras prioriteringslista är inkludering och övergripande gemensamma principer. Över tre fjärdedelar kommer också aktivt att sprida budskapet om oetiska företag som de anser vara macho, rasistiska eller homofobiska, samt inblandade i skandaler.
De använder också en mängd olika sociala medieplattformar, med TikTok, Instagram, YouTube, Snapchat och Discord några av de mest populära. Mindre uppenbara forum inkluderar Fortnite- och Roblox-spelen, såväl som streamingtjänsten Twitch.
Få de senaste rubrikerna från Small Business Trends. Följ oss på Google Nyheter.
Bild: Depositphotos
[ad_2]
Source link